به گزارش ایرنا، احمد دادرس فیاض شامگاه پنج شنبه در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی مراغه با تاکید بر تألیفی بودن بیشتر آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد هنری افزود: پرهیز از کپی کاری، هدایت هنرمندان برای خلق آثار تألیفی، ابداع و نوآوری در آثار هنرمندان از مهم ترین ویژگی های این دوره از جشنواره هنری است.
وی با اشاره به استقبال مناسب هنرمندان از این جشنواره هنری ادامه داد: همزمانی دوازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی مراغه با کنگره سراسری استاد باریشماز با نگاهی ویژه به آثار این استاد شعر و ادب این دیار، از ویژگی های بارز این دوره از جشنواره بوده است.
وی همچنین اولین حضور آثار هنرمندان مراغه در بخش عکاسی و نمایش 23 اثر خوشنویسی از اشعار استاد باریشماز را از دیگر ویژگی های مهم این دوره از جشنواره عنوان کرد.
فیاض افزود: از مجموع 220 آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، 195 اثر توسط هیئت داوران مورد بررسی و داوری قرار گرفت.
رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آیین با اشاره به لزوم آشنایی مردم و هنرمندان با فرهنگ عمومی افزود: هنرهای تجسمی در کشور ما نسبت به سایر کشورها از اقبال عمومی کمی برخوردار بوده و از این رو باید مردم و هنرمندان را با فرهنگ عمومی و هنرهای تجسمی آشتی داد.
یونس حسین خواه افزود: شاخص اصلی جشنواره های فرهنگی و هنری تداوم یافتن آن بوده و جوانان باید از این فرصت مغتنم برای معرفی آثار هنری خود به صورت شایسته ای استفاده کنند.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ها توسط انجمن ها و به دست هنرمندان می تواند در پیشبرد و تعالی هنر و معرفی هنرمندان جوان کشورمان نقش بسزایی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در این آیین با اهدای لوح و هدایا از 12 اثر منتخب در بخش های مختلف این جشنواره تجلیل شد.
این جشنواره در رشته های مختلف هنرهای تجسمی با شعار 'مراغه مهد فرهنگ، ادب و هنر' از 13 تا 25 آذر ماه در محل مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: سجاد عبدی *** انتشار: عیسی عطاپور
9880/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.