سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در بین همه مراکز و موسسات فرهنگی و هنری استان خبر داد.

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام رحیم جعفری، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان این مطلب افزود: مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان را از تاریخ ٢٠ تا ٢٣ شهریور سال جاری در شهرستان کرمان، برگزار می کند.

وی از اعلام فراخوان بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در بین مراکز و موسسات فرهنگی استان خبر داد و افزود: همه اعضاء انجمن هنرهای تجسمی، هنرجویان هنرستان‌های مربوط، آموزشگاه های آزاد، دانشکده های هنر و عموم هنرجویان علاقمند می توانند با توجه به شرایط و مقررات در این جشنواره شرکت کنند.

جعفری، ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، حجم (آهن، گچ، گل و سفال)، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور (کارتون، چهره)، نقاشی، نگارگری (نگارگری، گل و مرغ، تذهیب) و هنر جدید ( ویدیو آرت، چیدمان و ...) را از رشته های هنری جشنواره اعلام کرد. 

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره، شامل دو مرحله ثبت نام هنرمندان در سایت و اجرای کارگاهی پذیرفته‌شدگان در زمان برگزاری است، اذعان کرد: متولدین تاریخ یک فروردین ١٣٧٢ تا تاریخ ۳۰اسفند ١٣٨١، حائز شرایط سنی شرکت در جشنواره خواهند بود.

این مقام مسئول از همه داوطلبان و هنرجویان متقاضی خواست حداکثر تا  ٢٣ مرداد ماه جاری ، از طریق ارسال اینترنتی نمونه آثار و ثبت نام در سایت www.yafestival.ir  در مرحله انتخابی شرکت کنند. 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان را فرصت مناسبی برای طرح مباحث نوین و ارائه مبادله تجربیات جدید در باب هنرهای تجسمی دانست و افزود: هنرجویان شرکت کننده در طول جشنواره در کارگاه های تخصصی به صورت رقابتی شرکت کرده و در پایان، نفرات برگزیده توسط هیأت داوران معرفی می شوند و با توجه به ماهیت رقابتی جشنواره، تم یا موضوعات پیشنهادی جشنواره همزمان با شروع کارگاه ها و متناسب با رشته های مختلف از طریق دبیر هنری و استادان مربوطه اعلام می شود.

جعفری،  آخرین مهلت ثبت نام در سایت را دوشنبه (٢٣ مرداد ) سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت: داوری آثار ارسالی و انتخاب راه یافتگان نهایی به جشنواره از شنبه ( ٢٨ مرداد ) تا سه شنبه (٣١ مرداد ) است و جشنواره نیز از ۲۰ تا ۲۳  شهریور در شهرستان کرمان برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.