به گزارش ایرنا، داود بهبودی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در رابطه با لایحه بودجه سال 1397 با بیان اینکه ساختار بودجه از گذشته چالش برانگیز بوده است، اظهار کرد: در بودجه سال آینده تغییر و تحول اساسی و اصلاحات ساختاری انجام شده است.
وی شاخصه اصلی بودجه سال آینده را جهت گیری آن به سمت افزایش اختیارات استان ها اعلام کرد و افزود: به منظور تمرکز زدایی از سال آینده بودجه یک سوم دستگاه های ملی به خود استان محول شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی انظباط در بودجه ریزی و افزایش شفافیت را از جمله اصلاحات ساختاری در بودجه سال 1397 برشمرد و گفت: در راستای تمرکز زدایی از سال آینده بودجه آموزش و پرورش و چند دستگاه دیگر به خود استان محول می شود که با این کار سهم استان ها از بودجه های هزینه ای بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه در پروژه های عمرانی هم سهم استان ها افزایش می یابد، از تبدیل 800 طرح ملی کشوری به استانی خبر داد و افزود: دو هزار پروژه استانی در آذربایجان شرقی وجود دارد که 10 درصد آنها ملی است.
بهبودی هسته های کلیدی بودجه سال آینده را شامل بخش های آب و آبخیزداری، محیط زیست، گردشگری، حمل و نقل، ساماندهی بافت های فرسوده و سواحل جنوبی مکران اعلام کرد و گفت: اشتغال فراگیر روستایی از جمله بخش های حمایتی دولت است که منابع خوبی در بودجه برای این بخش در نظر گرفته شده است.
وی توجه به عدالت اجتماعی، رفع فقر مطلق و طرح تحول سلامت و افزایش بهداشت عمومی را از جمله محورهای مورد توجه در لایحه بودجه سال آینده ذکر و خاطر نشان کرد: از سال آینده سازمان هدفمندی یارانه ها تبدیل به صندوق رفاه اجتماعی می شود که ماموریت اصلی اش حذف فقر مطلق است.

**ردیف بودجه ویژه برای دریاچه ارومیه و تبریز 2018
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی از اختصاص ردیف بودجه ویژه برای دریاچه ارومیه و تبریز 2018 خبر داد و گفت: دریاچه ارومیه سال هاست که در ردیف بودجه اعتبار دارد اما برای تبریز 2018 هم در جدول بودجه سال آینده ردیفی تعیین شده است.
بهبودی جایگاه آذربایجان شزقی در بودجه سال آینده را در ردیف هشتم ذکر کرد و افزود: در بودجه 1397 سهم استان ها 940 هزار میلیارد ریال است که سهم آذربایجان شرقی 24 هزار و 166 میلیارد ریال بوده که نسبت به بودجه سال جاری رشد 1/3 درصدی دارد.
خبرنگار:نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.