به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر امان‌الله شجاعی روز دوشنبه افزود: با توجه به نقش اجرای طرح‌های اقتصادی در برطرف کردن فقر و بهبود معیشت خانوارها تسهیلات اشتغال خانگی برای کمتر از یک یکهزار نفر تعیین شده است.
وی اضافه کرد: میزان سقف تسهیلات خوداشتغالی با کارمزد مناسب بانکی تا سقف 200 میلیون ریال برای هرفرد است که شوراها و دهیاران با اطلاع رسانی، راهنمایی و کمک به متقاضیان و کسانیکه آمادگی تولید در خانه را دارند، باید به ایجاد اشتغال در روستاها کمک کنند.
شجاعی ادامه داد: رونق اشتغال خانگی نه تنها به درآمد زایی و بهتر کردن زندگی و رفاه فردی بلکه به روحیه همکاری، تعاون در بین اعضای خانواده، افزایش اعتماد، خودباوری، افزایش روحیه آزادگی و استقلال آنها هم کمک می‌ کند.
وی بیان کرد: فعالیت‌های اقتصادی می ‌تواند به توسعه متوازن در جامعه منجر و به تعادل روحی و روانی مردم شهری و روستایی کمک کند.
شجاعی یادآور شد: فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزا می‌ تواند به صورت گام به گام افراد نادار و فقیر را از گرداب فقر نجات و آنها را به سوی زندگی بهتر و رفاه بیشتر حرکت دهد.
وی بیان کرد: مهاجرت‌ روستائیان به شهرها، پیش از آنکه به سبب زرق و برق شهری باشد، به علت نبود درآمد در روستاها با توجه به حداقل‌های زندگی کنونی است.
شجاعی افزود: چنانچه بتوان با برنامه‌ای قابل اجرا برای افزایش درآمد در روستاها، مردم روستا نشین را به زندگی با امکانات حداقلی امیدوار کرد، نه تنها میزان مهاجرت به شهر را کاهش می دهد، بلکه می‌ توان بسیاری از شهرنشینان را به عمران و آبادی در روستاهای خود ترغیب کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.