مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: سازمان های مردم نهاد با ایفای نقش مشورتی، در شکل گیری برنامه ریزی مشارکتی بسیار موثرهستند؛ اگر چه صیانت از میراث فرهنگی نیازمند اهتمام دولتی است، اما در تحقق چشم انداز برنامه ها می تواند نقش آفرینی موثری داشته باشند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در همایش سازمان‌های مردم نهاد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد حلقه رابط مردم و دولت بوده و نقش کلیدی در توسعه پایدار دارند، اظهار کرد: این تشکل ها می تواند علاوه بر ایجاد همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولان، بازوی توانمندی نیز برای دولت باشند. 
وی ادامه داد: این سازمان ها به دلیل ارتباط و پیوستگی با لایه های مختلف جامعه، می توانند یک جریان اجتماعی تولید کنند که با آموزش و بستر سازی های فرهنگی منجر به تولید سرمایه های اجتماعی شود.
مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروزه تشکل های مردم نهاد و سمن ها یکی از مهمترین بنیادها و نهاد های جتماعی هستند، عنوان کرد: در سراسر دنیا از این تشکل ها به منظور هموار کردن مسیر توسعه پایدار در میراث فرهنگی و گردشگری استفاده می شود.
وی با تاکید بر اینکه مادامی که مردم ضرورت موضوعی را درک نکنند، در عمل شاهد اجرای اتفاقاتی نخواهیم بود، اضافه کرد: امروزه توجه به خواسته ها و نیازهای مردم به عنوان رکن اساسی توسعه پایدار و بهره گیری از توانمندی ظرفیت های مردمی در نتیجه دادن تفکر توسعه پایدار در امر گردشگری بسیار ضروری است.
آبدار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تبریز 2018 به صورت رویداد محور برنامه ریزی شده است، بیش از 130 برنامه فرهنگی و هنری برای این رویداد در نظر گرفته شده که حضور سمن ها به منظور جلب مشارکت حداکثری مردم امری ضروری است؛ چرا که ستاد استانی تبریز 2018 درصدد این بوده که 30 درصد برنامه های رویداد تبریز 2018 به صورت سخت افزاری و 70 درصد به صورت نرم فازاری با تکیه بر مشارکت مردم باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.