محمود قیصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقف موقوفات با نیت های به روز و مبتنی بر نیازهای جامعه از ضروری ترین مسایلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: ایجاد بسترهای مناسب برای ارتقای سطح حوزه های علمی، پژوهشی و فناوری برای نسل جدید و به ویژه افرادی که در فقر و محرومیت هستند از جمله مهم ترین نیازهایی است که باید مورد توجه واقفان نیک اندیش بشرویه قرار گرفته شود.
قیصری گفت: نوجوانان و جوانان شهرستان بشرویه در سایر عرصه های علمی، فرهنگی و هنری قابلیت های بالای خود را در سطوح ملی و بین المللی ثابت کرده اند و بر همین اساس رشد این قابلیت ها باید بیش از آنچه هست مورد توجه قرار گیرد.
وی از وجود بیش از 300 موقوفه متصرفی با 1500 رقبه در بشرویه خبر داد و افزود: همچنین 40 موقوفه غیر متصرفی در این شهرستان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، مدیر اوقاف و امور خیریه بشرویه احیای موقوفات را نیازمند مشارکت مردم دانست و گفت: در زمینه وقف های جدید باید با اطلاع رسانی دقیق و افراد را با رعایت انصاف و عدالت به سرمایه گزاری در حوزه اوقاف تشویق کرد.
وی از صدور 280 فقره سند مالکیت موقوفات در بشرویه خبر داد و افزود: تقاضا می شود افرادی که دارای اسناد موقوفاتی هستند که در گذر زمان به فراموشی سپرده شده اند، نسبت به تحویل آن به اداره اوقاف اقدام کنند.
وی تاکید کرد: ماموریت ها و سیاست های اصلی سازمان اوقاف بر سه محور اصلی قرآن، عترت و وقف استوار است و اداره اوقاف تمام تلاش خود را برای احقاق حق موقوفات و برآورده ساختن نیت واقفان به کار می گیرد.
25 آبان تا چهارم آذر با عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550*3028*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.