سیدعلی آقازاده در این پیام که روز چهارشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت افزوده است: دانامحوری سرمایه اصلی هر جامعه ای است که این مهم در آشتی با کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه هدفمند حاصل می شود.
وی عنوان کرده است: روز کتابخوانی فرصتی مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه است چراکه کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان ها کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی وتاریخی خود را بشناسد و به آن ارج نهند.
استاندار استان مرکزی عنوان کرد: توسعه علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جوامع در گرو خواندن کتاب است و اهمیت دادن به کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگی است و بی‌دلیل نیست که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در جهان امروز، میزان سرانه مطالعه است.
آقازاده عنوان کرده است: از آنجا که سرانه مطالعه کشور متناسب با سابقه و داعیه فرهنگی ایران و هدف های ترسیم شده برای جمهوری اسلامی نیست، تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سرانه مطالعه کشور موضوعی است که باید از سوی نظام آموزشی، خانواده ها به عنوان نخستین بنیاد تاثیرگذار در جامعه و کتابخانه ها و کتابداران به عنوان مروجان اصلی این مسئله مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی اظهار کرده است: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، اهتمام مراکز علمی و دانشگاه ها با فراهم کردن فضای مناسب و کتاب های مورد نیاز برای مطالعه، راه اندازی کتابخانه ها و نمایشگاه ها در سطح شهر و مشارکت کتابداران از جمله مواردی است که می تواند فرهنگ کتابخوانی را در جامعه نهادینه کند.
استاندار استان مرکزی ضمن تبریک به مناسب روز کتابخوانی افزوده است: امید می رود که با افزایش فضاهای کتابخانه ای در استان، شاهد توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش دانش و آگاهی در بین مردم استان بویژه کودکان و نوجوانان باشیم.
6296/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.