ارکستر بزرگ آذربایجان در تبریز به رهبری امیر علیزاده اجرا می شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌ شرقی، سرپرست ارکستر آذربایجان‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارکستر آذربایجان‌ طی روز های ۱۵ و ۱۶ آذر ماه جاری در تبریز در دو سانس ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ای به روی صحنه می رود که در آن ۱۷ قطعه فولکور آذربایجانی اجرا خواهد شد.
ابولفضل افکاری ادامه داد: ارکستر آذربایجان اولین فعالیت خود را در سال ۱۳۷۸ شروع کرد؛ اما بنابه مشکلات مالی و نبود آموزشگاه مناسب، در سال های اولیه اجراهای چندانی نداشت، تا اینکه در سال ۹۴ اجراهای این ارکستر متحول شد.
وی عنوان کرد: در اجرای این ارکستر، ۴۰ نفر از نوازندگان به روی. صحنه می رود که از این تعداد، ۱۱ نفر زن و مابقی مرد هستند، سعی شده است تا از تمامی نوازندگان فعال از شهر های مختلف از جمله تبریز، اردبیل و ارومیه در این هنر بهره بگیریم.
افکار با بیان این‌که همه آثاری که به روی صحنه می رود مربوط به تولیدات ارکستر آذربایجان است، عنوان کرد: در این ارکستر از ساز های اصیل آذربایجانی اعم از تار، قاوال، ناغارا، پیانو، قارمان و ... استفاده شده است.
رهبر ارکستر آذربایجان‌ با تاکید بر این‌که برای تامین ابزارآلات و تهیه ساز های تخصصی نیازمند حمایت دولت هستیم، گفت: اعضای گروه ارکستر آذربایجان در شغل های مختلف در حال فعالیت هستند، تنها از روی عشق و علاقه خود نسبت به این هنر اقدام به همکاری کردند.
علاقه مندان برای حضور در این کنسرت می توانند به سایت ebilit.com مراجعه کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.