به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار ملکی روز یکشنبه در یادواره شهدای دانش آموز دبیرستان فضیلت مراغه در تالار شهید بهشتی این شهرستان افزود: دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز جامعه اسلامی، رهروان واقعی شهدا و رزمندگان عرصه و جبهه های جنگ نرم در عصر حاضر هستند.
وی با بیان اینکه قلم ها و سنگرهای تعلیم و تربیت، شهید پرور هستند اضافه کرد: امروز دانش آموزان با الگو گرفتن از شهید فهمیده و هزاران شهید دانش آموز، با هدایت های رهبری در برابر هجمه های نرم دشمن ایستاده اند.
سرهنگ ملکی گفت: دشمن پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره با توطئه ها و نقشه های شوم خود در تلاش برای ضربه زدن به نظام است غافل از اینکه خون 36 هزار شهید دانش آموز حافظ نظام و انقلاب است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه نیز در این آیین گفت: نسل جوان جامعه اسلامی باید برای زندگی بهتر الگوهایی بزرگ و برتر داشته باشد.
حجت الاسلام رحیم علی طالعی افزود: وجود فرهنگ سرخ شهادت و سبز مهدویت در بین آحاد جامعه به ویژه نسل جوان، سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی و جریان نفوذ غرب و نظام سلطه خواهد بود.
وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب با حمایت و ایجاد جریان های افراطی تکفیری به نام اسلام که رگه هایی از اسلامیت در آن دیده نمی شود به دنبال ضربه زدن به الگوی انقلابی موجود در بین ملت های منطقه است.
حجت الاسلام طالعی اضافه کرد: اکنون اسلام انقلابی، ایرانی و ولایی در برابر اسلام آمریکایی و وهابی و سازشکار در منطقه ایستاده و این الگو توانسته ملت های منطقه را از چنگال تفکر افراطی گری و سلفی گری نجات دهد.
وی با تاکید بر لزوم هوشیاری در مسیر استکبار ستیزی در عصر حاضر گفت: مقابله با تفکر سلطه گری باید به صورت ریشه ای و عمیق انجام شود.
وی افزود: ترویج فرهنگ استکبارستیزی و الگو گرفتن از شهدایی چون شهید فهمیده ها در بین نسل جوان و نوجوان جامعه می تواند مدال افتخاری بر سینه فرزندان این مرز و بوم باشد.
به گزارش ایرنا، در این آیین یاد و خاطره شهدای دانش آموز این شهرستان و چهار شهید دبیرستان فضیلت مراغه گرامی داشته شد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.