به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر افزود: سخنان سخیفانه رئیس جمهوری آمریکا بیانگر موضع ضعف ترامپ است.
وی بیان کرد: عاشورا و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) مکتبی سرشاز از عزت، شرف، جهاد، شهادت و آزادی است و ملت ایران نیز با بهره گیری از این الگوی ارزشمند الهی به هیچ عنوان در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و متحدانش سر تسلیم فرود نمی آورد.
خطیب جمعه اراک ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل با گزینه های مختلف ملت ایران را مورد هجمه قرار داد، اما ملت ایران با تمام وجود از آرمان ها و ارزشهای خود دفاع می کند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: آمریکای جنایتکار همواره خود را حامی دموکراسی در همه جهان معرفی می کند اما، در سازمان ملل که مرکز رسیدگی به امور کشورهای ستمدیده است بر طبل بدخواهی و ستیز می کوبد.
وی اظهار کرد: آمریکای جنایتکار بعد از جنگ جهانی دوم اسرائیل را بر منطقه خاورمیانه تحمیل کرد و اکنون نیز با نیرنگ تجزیه کشور عراق قصد سازماندهی کشور دیگری با عنوان اسرائیل دوم را در منطقه دارد اما، کشورهای منطقه با وحدت و یکپارچگی و حمایت از عراق نباید این اجازه را به آمریکا و متحدانش بدهد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ملت ایران با هر گونه تجزیه طلبی در کشور های منطقه مخالف است و با تمام قوا از کشور عراق حمایت می کند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برپایی عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) باید بدون هر گونه تحریف و خرافه باشد، بیان کرد: آیین های محرمی باید برپایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار شود و از رفتارهای احساسی و یا خرافی پرهیز شود.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: تبلیغ نهضت عاشورا آمیخته با آیین عزاداری حضرت امام حسین(ع) است و جدایی اینها از هم امکان پذیر نیست و آحاد جامعه به خصوص مسئولان فرهنگی و مذهبی کشور باید نسبت به برگزاری آیین های عزاداری به دور از خرافات و رفتار ناپسند، اهتمام بیشتری بورزند.
وی گفت: محرم ،ماه بیداری امت اسلام و آشنایی با فرهنگ ناب اسلام است و باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان هدف از قیام خونین کربلا در جامعه تبیین شود.
امام جمعه اراک افزود: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به آموزه های غنی فرهنگ عاشورایی دارد که یکی از جلوه های این فرهنگ‏ ناب، امر به معروف و نهی از منکر است که باید با جدیت دنبال شود.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص گرامیداشت دفاع مقدس نیز گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و پایمردی رزمندگان اسلام و شهدای والامقامی است که با نثار جان خود از میهن اسلامی و ارزش های انقلاب پاسداری کردند تا امروز کشور در آرامش و امنیت کامل قله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بزرگترین پیامی که دفاع مقدس در بین مردم دارد انسجام و وحدت در جامعه و خودباوری برای سازندگی و استقلال کشور است که در سال های پس از جنگ با وجود تحریم های اقتصادی و توطئه های متعدد نرم دشمن در سایه بصیرت مردم حاصل شده است.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس امروز از قدرت های برتر نظامی در دنیا است که ملت ایران باید شاکر این افتخارات باشند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر کارگری در شهر اراک نیز گفت: کارگران 2 کارخانه آذرآب و هپکو چیزی به غیر از مطالبات و حقوق معوقه خود از مسئولان نخواسته اند کارگران همواره از حامیان ولایت و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.
نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به نشست سالیانه مجلس خبرگان رهبری و دیدار اعضای این مجلس با رهبر معظم انقلاب گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با زیاده خواهی های آمریکای جنایتکار خواسته معظم له از همه ملت ایران است.
وی همچنین کشتار مسلمانان مظلوم مردم میانمار را نیز محکوم کرد و گفت: دنیا تشنه عدالت جهانی است که این مهم تنها با ظهور حضرت مهدی(عج) میسر می شود.
مردم مومن و انقلابی شهرستان اراک پس از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپیمایی نوضع رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران در سازمان ملل را محکوم کردند.
نمازگزاران اراکی با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود خائن، در عزم ملت ما تحریم اثر ندارد آمریکای جهانخوار این را باید بداند خشم و انزجار خود را از آمریکای جنایتکار و متحدانش فریاد زدند.
نماز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
6013/ 3017/ خبرنگارَ: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.