اولین کنفرانس ملی "نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه‎ی پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی" در تبریز برگزار می‎شود.     «محمدصادق جعفرزاده»، رئیس این کنفرانس، در گفت‎وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی، استانی صنعتی است، ضرورت برگزاری چنین کنفرانسی بیش از پیش احساس می‎شود. از این رو این کنفرانس با محوریت حسابداری، اقتصاد و مدیریت به منظور آشنایی بیشتر حسابداران و دستگاه‎های ذی ربط با اصول حسابرسی و حسابداری تعهدی و همچنین ایجاد هماهنگی بین بخش‎های اقتصادی و حسابرسی برگزار می‌شود.   وی  با بیان اینکه این کنفرانس بیست و سوم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: از چهره‎های ماندگار و اساتید مطرح رشته حسابداری در سطح  کشور و استان همچون «پروفسور نمازی»، «استاد عبد تبریزی» و «استاد پرتویی» به عنوان سخنرانان اصلی کنفرانس دعوت شده است.همچنین از تمامی دستگاه‎های ذی ربط که به نوعی با اقتصاد و حسابرسی ارتباط دارند، جهت شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل آمده است.     وی با بیان اینکه این کنفرانس برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‎شود، گفت: همچنین دو کارگاه هزینه یابی بر مبنای فعالیت ‌و بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در بخش عمومی و کارگاه آموزشی نظام حسابداری( تعهدی) در بخش عمومی  نیز در حاشیه این کنفرانس برگزار می شود.

جعفر زاده یادآور شد: این کنفرانس در اردیبهشت ماه سال آتی در سطح بین‎المللی و با همکاری دانشگاه آتاتورک ترکیه برگزار خواهد شد و بدون شک برگزاری کنگره‎هایی از این قبیل می‎تواند نقش بسیار مثبتی در بهبود وضعیت اقتصادی استان  و کشور داشته باشد. 
   جعفرزاده با اشاره به تعداد فارغ التحصیلان رشته‎ی حسابداری در استان افزود: با وجود این تعداد حسابدار، کارخانه‎های ما همواره با سازمان‎هایی مانند تامین اجتماعی مشکل دارند، که این مسائل لزوم ارائه آموزش هایی از این قبیل را جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی را بیشتر می‌کند.
 وی از علاقمندان خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت کنفرانس به آدرس www.aem2017.ir  مراجعه کنند.

«سید سعید رضوی غازانی»، دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه‎ی پایدار نیز در خصوص جزئیات برگزاری همایش گفت: این همایش 23 آذر ماه به مدت یک روز در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: در این کنفرانس به عنوان تخصصی ترین و منظم ترین گردهمایی سالانه علمی ، پژوهشی و اجرایی حوزه حسابداری، اقتصاد و مدیریت در کشور ایران و دانشگاه تبریز، برنامه های متعددی در راستای تحقق اهداف کنفرانس در نظر گرفته شده است.       وی افزود: تا کنون 428 مقاله در طول 50 روز گذشته به دبیرخانه‎ی همایش ارسال شده است و پذیرش مقاله تا 17 آذر ماه ادامه دارد.

رضوی غازانی، شرکت بیش از 3500 نفراز فعالین بخش حسابداری، مدیریت و اقتصاد کشور شامل دانشگاهیان، صاحب نظران، سیاستگزاران و مدیران، دانشجویان ، سازمانهای ذی ربط و علاقه مند و متخصصان؛   سخنرانی صاحب نظران و اساتید برجسته داخلی و خارجی و برگزاری پانل های تخصصی،   تبیین نقشه جامع راه در زمینه توسعه پایدار،   سخنرانی های کلیدی و نشست های علمی،   ارائه مقالات پذیرفته شده (شفاهی و پوستر)،  حضور و سخنرانی مقامات عالی رتبه کشوری به عنوان حامیان این گردهمایی، برگزاری  نمایشگاه تخصصی جانبی برای معرفی شرکت ها و کسب و کارهای مرتبط و معرفی محصولات و خدمات، برگزاری   کارگاه های آموزشی تخصصی و   برگزاری میزگردهای علمی- تخصصی جهت بررسی چالش ها و فرصت های مرتبط با محورهای کنفرانس را از برنامه‌های این کنفرانس ملی عنوان کرد.


وی اظهار امیداوری کرد؛ برگزاری این همایش تداوم داشته باشد تا بتوانیم تبریز را به عنوان قطب حسابرسی کشور معرفی کنیم. همچنین برگزاری این همایش شاید گامی برای تاسیس رشته‎ی حسابداری در دانشگاه تبریز به عنوان یکی از اصلی‎ترین دانشگاه‎های کشور باشد.    
وی گفت: سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دانشگاه تبریز،  دانشگاه ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی استان ، دانشگاه پیام نور و .... از جمله حامیان این کنفرانس هستند.

«دکتر محمدرضا عباسی استمال»، دبیر شورای عالی این کنگره نیز در ادامه بیان کرد: این کنگره با دعوت از حدود 50 دانشگاه از مجموعه‎ی تمامی دانشگاه‌‏های کشور و با حضور 60 عضو در کمیته‎ی علمی برگزار می‌شود. همچنین این همایش با تکیه بر تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اشتغال طراحی شده  تا گام مثبتی در راستای اقتصاد پایدار و توسعه یافته باشد.     وی تاکید کرد: از تمامی دستگاه‎های دولتی و خصوصی که به نوعی با اقتصاد و امور مالی سروکار دارند، در این همایش دعوت شده است تا برای اولین بار همایشی در شان شهر اولین‎ها برگزار شود.
وی تاکید کرد: این همایش می‎تواند در معرفی تبریز قبل از شروع رویداد 2018 نیز نقش موثری داشته باشد.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.