مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه میزبانی 2018 یک اتفاق عظیم برای تبریز است، گفت: تقریبا اربعینی از عمر انقلاب می‌گذرد، این میزبانی باید نمودی از انقلاب اسلامی ایران، اسلام و فرهنگ تبریز باشد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصایبی در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات استان، با حضور در غرفه‌ی ایسنا، در رابطه با تبریز 2018  یادآور شد: در این میزبانی، صرفا بیان، توضیحات و گویش ما، اسلامی بودن ما را نمی‌رساند، بلکه باید تمامی رفتارها، فضای شهری، ساختمان‌ها و... اسلامی باشند، باید وقتی گردشگران با امام‌زادگان(ع) و مساجد ما برخورد می‌کنند، پی به مذهبی و اسلامی بودن ما ببرند.
 
وی متذکر شد: باید اماکن مذهبی خود را برای میزبانی گردشگران کشورهای اسلامی آماده کنیم، که آماده نشده است! چرا که تا به حال ریالی از بودجه‌ی 2018 به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان داده نشده و هر کاری که در امام‌زادگان و مساجد انجام شده، از بودجه‌های خودمان بوده است.
 
وی افزود: بندکشی امام‌زاده سیدحمزه(ع) را برای میزبانی کشورهای اسلامی در سال 2018 انجام دادیم، چرا که این امام‌زاده(ع) نماد دینی و شیعی بودن ماست، این کار تماما با بودجه‌ی خود اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوده و حتی ریالی در این رابطه به اوقاف پرداخت نشده است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر اینکه در بقعه‌های ما همواره همایش و برنامه‌هایی برگزار می‌شود، یادآور شد: شخصا اعتقادی به برگزاری این گونه موارد برای میزبانی تبریز 2018 ندارم! چرا که یک بخش این میزبانی مربوط به نمایش و همایش و... بوده و یک بخش آن مربوط به عمل  است؛ ما باید اخلاق و رفتار دینی را در تبریز برای این میزبانی بزرگ جا بیندازیم.
 
وی با بیان اینکه میزانی 2018 یک اتفاق عظیم برای تبریز است، گفت: تقریبا اربعینی از عمر انقلاب می‌گذرد، این میزبانی باید نمودی از انقلاب اسلامی ایران، دین اسلام و فرهنگ تبریز باشد، چرا که گردشگران تمامی موارد مشاهده شده در تبریز را با نام انقلاب اسلامی ایران، دین اسلام و فرهنگ تبریز خواهند شناخت. ما باید داشته‌های خود را به میدان آورده و در این راستا تلاش کنیم.
 
وی بیان کرد: پیشنهاد کرده بودیم که برای میزبانی کشورهای اسلامی، دروازه قرآنی برای شهر تبریز ایجاد کنیم، طرح را نیز ارائه دادیم و بنا بود که شهرداری این دروازه قرآنی را ایجاد کند، اما ایجاد نشد و طرح‌های آن روی دستمان ماند.
 
حجت‌الاسلام مصایبی با تاکید بر اینکه هر آنچه که از اداره کل اوقاف و امور خیریه بخواهند آماده همکاری هستیم، گفت: ما کسی را متهم نمی کنیم، اما باید برای میزبانی کشورهای اسلامی، اماکن دینی و اسلامی مورد توجه قرار گرفته و در این میزبانی، آنچنان که شایسته است به مباحث دینی و قرآنی پرداخت شود.
 
وی اضافه کرد: بنده به عنوان یک طلبه‌ی ایرانی دغدغه‌هایی برای خود داشته و با توجه به اینکه در تبریز زندگی می‌کنم، خود را یک تبریزی می‌دانم، قبل از اینکه توپ را به میدان دیگران بیاندازیم، باید همت کنیم و در این راستا قدم برداریم.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در زیارت اربعین، خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به عنوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان در این راستا حضور داشته و نیروهای ما با تجهیزات کامل فرهنگی به سامراء اعزام شده‌ و مستقر هستند و همچنین موکبی به نام "مدافعان حرم" نیز در کشور داریم که با تجهیزات کامل در سامرا مستقر بوده و امر پذیرایی و استقبال را انجام می‌دهند.
 
 
حجت‌الاسلام مصایبی در رابطه به فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز بیان کرد: متولی اصلی مسابقات قرآنی در کل کشور سازمان اوقاف بوده و این سازمان رسمی‌ترین برنا‌مه‌های قرآنی را ارائه می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه تمامی استان‌ها در رابطه با مسابقات قرآنی اوقاف، وظایفی دارند، افزود: اولین مرحله‌ی مسابقات قرآنی از شهرستان‌ها شروع شده و  سپس منتخبان به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند، بعد از طی مرحله‌ی داوری که توسط داوران باتجربه انجام می‌شود، متسابقین منتخب به مرحله‌ی کشوری راه می‎یابند.
 
وی در خصوص تفاوت این دوره از مسابقات قرآنی نسبت به سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: در مسابقات قرآنی سال 96، تلفیقی از داوران استانی و غیراستانی حضور داشته و نتایج خوبی را نیز شاهد بودیم، اما باید گفت که آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور نمی‌تواند حضوری قوی در مسابقات بین‌المللی داشته باشد که این موضوع نیز به مسابقات مربوط نشده و از زمینه‌های قبلی نشات می‌گیرد.
 
حجت‌الاسلام مصایبی در رابطه با علل عدم راهیابی متسابقین استان به مسابقات بین‌المللی قرآن، اضافه کرد: بخشی از این موضوع به موسسات قرآنی برمی‌گردد و باید موسسات قرآنی استان از قوی‌ترین مربیان استفاده کنند؛ همچنین تلاش خود متسابقین نیز در این رابطه تاثیر داشته و باید متسابقین قرآنی باید این عزم و اراده که می‌خواهیم در مسابقات کشوری حضور یابیم، در مسابقات شرکت کنند.
 
وی بیان کرد: با توجه به ارزیابی داوران مسابقات، طی دوسال اخیر پیشرفت‌های خوبی در مسابقات قرآنی استان شده، اما هنوز بدان پیشرفتی که منجر به حضور متسابقین در مسابقات بین‌المللی شود، نرسیده‌ایم و تلاش می‌کنیم که متسابقین استان نیز در مسابقات بین‌المللی حضوری قوی داشته باشند.
 
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور، افزود: در این راستا واقعا تلاش می‌شود و دستگاه‌هایی به تربیت حافظان قرآنی ورود کرده و کارهایی انجام می‌دهند اما متاسفانه وحدت و متولی خاصی در این خصوص وجود ندارد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، گفت: در جلسه‌ی شورای عمومی کشور، دستگاه‌های مختلف اعلام کرده بودند که با توجه به اینکه سازمان اوقاف در امور تربیتی بهتر عمل می‌کند، از این‌رو مدیریت تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی به سازمان اوقاف داده شود؛ اما ما همچنان از عملکرد خود احساس رضایت نداشته و همچنان تلاش می‌کنیم که اقدامات مثبتی را در این رابطه انجام دهیم.
 
وی تاکید کرد: سهمیه‌ای که از سوی سازمان به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان داده شده، برابر با تربیت ۱۹ هزار حافظ قرآنی است و ما نیز این متسابقین را ثبت‌نام کرده‌ایم، هر سال آزمونی که در اسفند ماه می‌گیریم نشان می‌دهد که پیشرفت‌های خوبی در این حوزه وجود دارد اما هنوز رضایت بخش نیست و باید در این راستا هموراه تلاش کنیم.
 
وی با بیان اینکه مظلوم‌ترین مربیان، مربیان قرآنی هستند، گفت: چرا که مبلغی بدان‌ها پرداخت نمی‌شود و درست که کار قرآنی انجام می‌دهند اما این مربیان نیز برای خود زندگی داشته و باید تامین معاش کنند.
 
حجت‌الاسلام مصایبی با تاکید بر اینکه نهضت قرآن‌آموزی را مطرح کرده و کارهای را انجام داده‌ایم، گفت: متاسفانه این نهضت هنوز همگانی نشده و نیاز به تبلیغ همگانی دارد، امید است همه دست به دست هم دهیم تا آن چیزی که مد نظر مقام معظم رهبری در راستای با تربیت حافظان قرآنی است را جامه‌ی عمل بپوشانیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.