به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه مازندران به برپایی موکب اربعین حسینی در شهر نعمانیه عراق اشاره کرد و گفت: قیام امام حسین(ع) مظهر نبرد حق علیه باطل بود که این مسئله راز ماندگاری آن و عزاداری پرشور مردم پس از گذشت قرن ها است.
وی هدف از قیام عاشورا را حفظ ارزشهای دین اسلام ، اصلاح فرهنگی و اجتماعی جامعه و وفای به عهد دانست و افزود: امروزه دشمنان اسلام با قدرت رسانه ای خود درصدد کم رنگ کردن این واقعه و به نمایش گذاشتن چهره زشتی از اسلام هستند.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران به نقش رسانه ها در پوشش خبری پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: رسانه های دنیا که کوچکترین اجتماع مردمی را به نمایش می گذارند متاسفانه با عناد ورزی آشکار به تجمع میلیونی عزاداری حسینی و پیاده روی اربعین حسینی نمی پردازد.
حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی هرساله اقدامات فرهنگی را دستور کار خود قرار داده است، گفت: هر ساله برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه با هدف اشاعه فرهنگ ناب محمدی برگزار می شود.
وی با تاکید براینکه بیشترین وقف در حوزه عزاداری امام حسین(ع) است، بیان کرد: با توجه به اینکه اموال وقفی باید طبق نیت واقف اجرا شود 110 میلیون تومان از سوی متولیان و محل اجرای نیت واقف برای رفاه زائرین همایش پیاده روی اربعین حسینی جمع آوری شده است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران ضمن تشکر و قدردانی از متولیان متصرفی و غیرمتصرفی، گفت: تاکنون یک هزار و 976 آب معدنی ، 4 تن و 959 کیلوگرم برنج و پتو به موکب اوقاف و امور خیریه مازندران ارسال شده است.
حجت الاسلام قربانی به برپایی خیمه معرفت درموکب نعمانیه عراق اشاره کرد و افزود: در این خیمه روحانیون به سوالات اعتقادی و دینی پاسخ می دهند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 777834
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.