سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: این تحریم‌ها نشان‌دهنده‌ی این است عده‌ای که مخالف شکوفایی کشور ما هستند می‌خواهند با راه‌های مختلف سد پیشرفت‌های ما شوند؛ در این راستا نیز تنها راه مقابله با تحریم‌های دشمن، اتکا به نیروی داخلی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است، ما اگر اعتقاد داشته باشیم که "می‌توانیم" قطعا خواهیم توانست و در مقابل اجنبیان و دشمنان ما نیز به زانو خواهند افتاد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی در آینن "پیش درآمدی بر اولین همایش ملی نقش حقوق در اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصاد مقاومتی" با اشاره به آموزه‌های ارزشمند موجود در دین اسلام و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم بارها به انسان‌ها تذکر داده است که حتی از ذره‌ای اعمالشان چشم‌پوشی نخواهد شد، این موضوع نشان‌دهند‌ه‌ی اهمیت حقوق است.
 
وی با اشاره به اهمیت نقش حقوق در اقتصاد مقاومتی ادامه داد: در احادیث و روایات اسلامی داریم که خداوند از حق الناس نخواهد گذشت، از این رو ما باید به اهمیت حقوق واقف شویم.
 
وی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون تحریم‌های فراوانی علیه کشور ما اعمال شده و زمانی ما برای خرید سیم خاردار نیز تحریم شده بودیم، امروزه نیز در بسیاری از موارد و داروها در تحریم هستیم، اما ما توانسته‌ایم با اتکا به دانش و نیروی داخلی پیشرفت‌های زیادی را به ارمغان بیاوریم.
 
محسنی با اشاره به پیشرفت‌های عالی کشور در صنایع مختلف، یادآور شد: امروز دنیا از همان‌ کشوری که قادر به وارد کردن سیم خاردار نبود، به هراس افتاده‌اند که مبادا سلاح هسته‌ای بسازد؛ این موضوع نشان‌دهنده‌ی این است که ما می توانیم در مقابل هجمه‌های دشمن ایستاده و در مسیر پیشرفت و اقتدار گام برداریم.
 
وی تاکید کرد: اولین همایش ملی نقش حقوق در اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصاد مقاومتی، اردیبهشت ماه سال 96 به همت سازمان جهاددانشگاهی استان و با همکاری نهادهای علمی دیگر در تبریز برگزار می‌شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.