نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار "زنان افسرده" در آذربایجان‌شرقی 19 درصد بیشتر از استان‌های مرکزی ایران است، خاطرنشان کرد: یکی از علل افسردگی زنان در این استان، ازدواج زودهنگام بوده و امید است که تدابیری اندیشیده شود تا هم این زنان و هم کودکانی که از "مادران کودک" به دنیا می‌آیند، شرایط مناسبی داشته باشند.
 
معصومه آقاپور در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات استان، با حضور در غرفه‌ی ایسنا، اظهار کرد: زمان‌سنجی اعمال شده برای برپایی نمایشگاه کتاب و همچنین حضور خبرنگاران در این محیط، به مردم اشتیاق مضاعف داده و حضور پرشور مردم را در این نمایشگاه رقم می‌زند، همچنین مردم فهیم تبریز نیز با حضور پرشور خود این نمایشگاه را تقویت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه استقبال مردم از نمایشگاه کتاب تبریز بیانگر شاخص‌های بالای مطالعه، فرهنگ و فرهیختگی مردم استان است، گفت: از استان‌های دیگر نیز در این نمایشگاه غرفه زده‌اند، این ناشران دلیل حضور خود را اینگونه بیان کردند که «تبریز مهد کتاب و کتابخوانی» است.
 
وی با اشاره به چالش‌های شهرستان شبستر نیز اضافه کرد: چالش‌های این شهرستان کوتاه مدت و بلندمدت بوده و برخی دارای متغییرهای غیرقابل کنترل وبرخی دارای متغیرهای قابل کنترل هستند که آسیب‌ها اجتماعی موجود در این شهرستان را پدید آورده‌اند و ما این مسائل و مشکلات را با همراهی مردم و همراهی دولت در فازهای متفاوت حل می‌کنیم.
 
آقاپور با تاکید بر اینکه قفل 12 ساله کارخانه نساجی خامنه با تلاش‌های دولت تدبیر و امید شکسته شد، گفت: این کارخانه از تیرماه سال‌جاری فعالیت بازسازی و جذب نیروی خود را آغاز کرده و ما آینده‌ی درخشانی را در یک چشم انداز پنج ساله همراه با همکاری قوه‌قضاییه و بخش خصوصی خواهیم داشت.
 
وی در مورد آسیب‌های ازدواج‌های زود هنگام نیز خاطرنشان کرد: ازدواج‌های زودهنگام یکی از دغدغه‌های اصلی بنده در شهرستان شبستر بوده که امیدواریم با همراهی مردم و مسئولان و فرهنگ سازی در این زمینه، این مشکل رفع شود.
 
وی با تاکید بر اینکه ممانعت از ازدواج‌های زودهنگام از مواردی است که به شدت در فراکسیون زنان طرفدار آن هستم، گفت: متاسفانه آمار خطرناکی از ازدواج‌های زودهنگام در جامه ما وجود دارد که نیازمند توجه جدی است.
 
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اضافه کرد: کودکانی که ازدواج می‌کنند، هنوز دوران نوجوانی را طی نکرده و از "دنیای کودکی" به دنیای "جوانی و میانسالی" منتقل می‌شوند، فرزندان نارس و زودرس نتیجه‌ی چنین ازدواجی است.
 
وی با تاکید بر اینکه "کودکان مادرکودک" دچار معضلات زیادی می‌شوند، یادآور شد: این کودکان نه تغذیه‌ی مناسبی داشته و نه فضای مناسبی برای پرورش و بلوغ دارند؛ از طرفی هم همانند مادرانشان، بدون تجربه دنیای کودکی، بزرگ می‌شوند! امید است بتوانیم در این مورد قدم‌های مثبتی را برداریم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.