به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ محمد فیضی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به موضوع انتقال آب ارس، خطاب به معاون وزیر نیرو اظهار کرد: انتقال آب رودخانه ارس به آذربایجان شرقی فاقد مجوز شورای عالی آب بوده و این موضوع غیر قانونی است.

وی گفت: موضوع انتقال آب ارس به تبریز، شبستر و مرند به بحث داغ امروز استان اردبیل تبدیل شده است که دعوت می‌کنیم مسوولان کشوری ذیربط درباره این موضوع شفاف سازی کنند و ابهامات را رفع نمایند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ‏تصریح کرد: اهداف این انتقال شرب و صنعتی است اما مطمئن باشید این اهداف به سمت کشاورزی سوق خواهد یافت که این موضوع غیر قانونی است.

فیضی عنوان کرد: طبق مصوبه شورای عالی آب انتقال بین حوزه ای فقط در جهت شرب می تواند انجام شود که آن هم مجوز های این شورا را میطلبد.

بشیرخالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: محدودیت‌های اعمال شده از سوی محیط زیست ظلم درحق مردمان شهرستان خلخال و کوثر است و از عمده ترین دلایل بیکاری در این شهرستان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: عدم تعیین حق آبه‌ها از دیگر مشکلات حوزه کشاورزی جنوب استان اردبیل است که در حال حاضر 500میلیون مترمکعب آب از حوزه خلخال و کوثر وارد رودخانه قزل اوزون می‌شود و در نهایت به سپیدرود می‌رسد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ‏گفت: منابع طبیعی نباید اجازه دهد اثرات قانون اصلاحات اراضی در کشور باقی بماند و از بحران به وجود آمده جلوگیری کند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775035
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.