مجید خدابخش شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی پنجمین نمایشگاه علم و فناوری ربع رشیدی افزود: فناوری‌های نوین فرصت جدیدی از اشتغال و سرمایه گذاری ایجاد می کند.
وی میزان تجاری سازی طرح‌ها و ایده‌های فناورانه نمایشگاه ربع رشیدی سال گذشته را 7 درصد برشمرد و اظهار کرد: ضروری است نگاه و بینش مدیران و صنعتگران ما تغییر کند و با چارچوب ذهنی و تفکر گذشته نمی‌توانیم پدیده‌های موج سوم را مدیریت کنیم.
خدابخش با اشاره به ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نوین، نسبت به تشکیل صندوق تضمین ریسک تاکید کرد و گفت: باید به فناوری‌های نوین اعتماد کرده و مشارکت و سرمایه گذاری شود.
وی ادامه داد: بخش های مختلف ایده، طراحی، تولید، فروش و بازاریابی باید به افراد متخصص خود واگذار شود تا چرخه ایده تا تجاری سازی موفق عمل کند.

** ثبت نام 800 طرح فناورانه در نمایشگاه
مدیر منطقه ویژه فناوری ربع رشیدی تبریز با بیان اینکه تاکنون 800 طرح از سوی 700 فناور برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند گفت: از 7 کشور نیز برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام شده است.
علی جهانگیری افزود: با توجه به استقبال خوب فناوران جهت حضور در نمایشگاه، مهلت ثبت نام تا ۵ آبان تمدید شد.
وی تاکید کرد: همه مدیران، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی استان برای بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه و رشد بازار فناوری در کنار هم هستند.
جهانگیری تجاری سازی فناوری را از عمده ترین اهدف این نمایشگاه دانست و گفت: تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه ی علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده های دانش محور و معرفی توانمندی های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آن ها از جمله اهداف این نمایشگاه است.
وی ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت های دانش بنیان، جذب سرمایه گذار( داخلی و خارجی ) برای فرصت های سرمایه گذاری دانش بنیان، افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی 20 تا 24 آبان در سه بخش ایده فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.rinotex.ir مراجعه کنند.
خبرنگار: بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.