به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی عجب شیر افزود: تلاش و اهتمام در برابر محدودیت ها و رفع مشکلات مردم، مهم ترین راهبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده و در این راستا مسئولان دستگاه های اجرایی و بانک ها باید از فعالیت های جدید همسو با این سیاست ها پشتیبانی کنند.
وی ادامه داد: رونق بخش تولید با استفاده از تسهیلات کم بهره و جذب سرمایه های سرگردان که در عجب شیر به میزان قابل توجهی وجود دارد، باید از سوی مدیران پیگیری شده و بانک ها نیز گزارشی از میزان و نحوه ارایه تسهیلات به پروژه ها و واحدهای تولیدی ارائه دهند.
وی اضافه کرد: توانمندسازی روستاییان و ایجاد مشاغل خانگی به ویژه در حوزه صنایع دستی ظرفیت دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا برخی دستگاه های اجرایی تاکنون در این زمینه سرمایه گذاری مناسبی داشتند.
وی با اشاره به مزیت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی عجب شیر گفت: با توجه به وجود محصولات متنوع کشاورزی باید برندهایی برای این شهرستان مشخص و جشنواره هایی برای این محصولات برگزار شود.
وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت های مناسب اقتصادی در بخش کشاورزی این شهرستان، برای توسعه و ایجاد زیرساخت ها برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی پایدار در این حوزه اقدامات بیشتری در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه دریافت تسهیلات گفت: برخی گزارش ها در زمینه تامین ضمانت تسهیلات بانکی وجود دارد که باید جمع بندی شده و برای مرتفع شدن به کمیته اقتصاد مقاومتی شهرستان ارایه شود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غرب تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار: رستگار
7485/6183
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.