به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه عجب شیر افزود: با مشارکت فعال خیران در راستای توسعه کتابخانه های عمومی در این شهرستان، موانع و مشکلات موجود در این حوزه مرتفع و تحولی چشمگیر در حوزه کتاب و کتابخوانی ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه فضای کتابخانه ای در این شهرستان ظرفیت توسعه و گسترش بیشتری را دارد ادامه داد: باید با توسعه زیرساخت ها و نیز ایجاد فرهنگ کتابخوانی، زمینه رسیدن جامعه به پیشرفت را فراهم کرد.
وی حمایت از ترویج فرهنگ کتابخوانی را حمایت از حیات فرهنگی جامعه عنوان و اضافه کرد: باید شرایطی فراهم شود که کتاب در سبد فرهنگی خانوارها وارد شده و به‌ عنوان یک اصل مهم و اساسی در زندگی روزمره به آن توجه شود.
مراثی با بیان اینکه اعتبارات موجود جوابگوی ساخت کتابخانه نیست گفت: در این زمینه نیازمند مشارکت جدی خیران برای ایجاد کتابخانه مشارکتی هستیم و بخش مشکان و روستاهای پرجمعیت این شهرستان در اولویت ایجاد کتابخانه قرار دارند.
وی افزود: خوشبختانه سه کتابخانه عمومی جدید توسط خیران کتابخانه ساز در حال تجهیز، تکمیل و توافق اولیه بوده که با اتمام این طرح های خیرساز شاهد افزایش فضاهای کتابخانه ای این شهرستان خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه مکان های پیشنهادی برای ایجاد این کتابخانه ها در روستاهای هرگلان و جوانقلعه و حوری قرار دارد ادامه داد: مسئولان دستگاه های فرهنگی باید در راستای ایجاد این کتابخانه ها اهتمام بیشتری انجام دهند.
وی با تاکید بر همکاری بیشتر ادارات در حوزه کتابخوانی گفت: کمک فرهنگی نیم درصدی شهرداری به کتابخانه ها در توسعه این حوزه بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: باید با همکاری تمام دستگاه های اجرایی به ویژه انجمن کتابخانه ها و دستگاه های فرهنگی و آموزشی بستری آماده شود که سرانه مطالعه در این شهرستان با ارائه راهکارها و برنامه های مناسب ارتقا یابد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غرب تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار: رستگار
7485/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.