به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز سه شنبه در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان عجب شیر اظهار کرد: با توجه به کاهش سن اعتیاد و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی، افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه آشنایی با انواع مواد مخدر و رخنه آن در نسل جوان از وظایف اصلی دستگاه‌ های مرتبط از جمله بهزیستی است.
وی تصریح کرد: موثرترین راهکاری که می ‌تواند در پیشگیری از اعتیاد و کاهش آن نقش داشته باشد توسل به کار گروهی و بهره ‌مندی از همکاری همه ‌جانبه همه دستگاه‌ هاست و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر موثرترین راهبرد است.
فرماندار عجب شیر ادامه داد: نیروی انتظامی و دستگاه‌ های اجرایی، تلاش خود را در جهت مبارزه با مواد مخدر انجام می ‌دهند اما رسالت دستگاه‌ ها و نهادهای فرهنگی جامعه نیز در این زمینه بسیار سنگین است، چرا که آگاه سازی و پیشگیری مه م‌ترین اصل در مصون نگه داشتن جامعه از مواد مخدر است.
وی همچنین از کشف 8.5 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سه ماه نخست امسال در عجب شیر خبر داد و گفت: در این رابطه 124 معتاد و 22 توزیع کننده دستگیر شدند.
مراثی با اشاره به اینکه در شهرستان عجب شیر 2 کمپ با مجوز رسمی برای درمان معتادان این شهرستان فعال است، افزود: کارشناسان به صورت مستمر به کمپ های ترک اعتیاد سرکشی و با دادن آموزش های لازم به مدیران و کارکنان این مراکز، بستر مناسب را برای ارائه خدمات کیفی به بیماران مبتلا به انواع مواد مخدر ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه محور فعالیت های شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اقدامات پیشگیرانه است افزود: به منظور ارتقا سطح سلامت روانی جوانان و نوجوانان، کارگاه های آموزشی در سطح مدارس برای دانش آموزان و اولیاء برگزار می شود.
فرماندار عجب شیر ادامه داد: تبلیغات رسانه های ماهواره ای در جهت آسان جلوه دادن درمان پدیده اعتیاد یکی از زمینه های مهم گرایش به مواد مخدر است که باید با این پدیده نیز مقابله شود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.