یک متخصص تغذیه با اشاره به مضرات ترشیجات فصلی گفت: نمک و سرکه عمده موادی هستند که در تهیه‎ی ترشیجات از آن‌ها استفاده می‎شود و در اکثر موارد نیز مصرف بیش از حد نمک در ترشیجات عوارض زیادی را برای مصرف کنندگان به وجود می‎آورد.

   دکتر حسن فرهاد غیبی در گفت‎وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در این خصوص اظهار کرد: استفاده از ترشیجات و نمک سود کردن میوه‎ها در سرکه و آب، متعلق به دوره‎هایی بود که تکنولوژی به این حد پیشرفت نکرده و روش دیگری برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی وجود نداشت. اما اکنون با وجود یخچال‎ها و فریزرهای پبشرفته، نیازی به این روش نیست.    
   وی افزود: افزایش فشار خون، تشدید بیماری‎های قلبی-عروقی و ارزش غذایی بسیار پایین از جمله مضرات مصرف ترشیجات به شمار می‎آیند. همچنین تحریک اشتها در افراد چاق، تحریک معده برای دریافت مواد غذایی بیشتر و مشکلات گوارشی نیز از سایر مضرات هستند که سبب بروز مشکلات جدی در افراد می‎شوند.

   فرهادغیبی گفت: در اکثر موارد، مسائل بهداشتی در تهیه‎ی ترشیجات رعایت نشده و از مواد غذایی فاسد استفاده می‎شود و ارزش غذایی آن به طور کامل از بین می‎رود. از این رو اگر هدف، تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن باشد، باید از مصرف ترشیجات پرهیز کرد.

   وی خاطرنشان کرد: امروزه اکثر موادغذایی و سبزیجات و میوه‎ها به صورت تازه خوری در دسترس عموم هستند و استفاده از محصولات با بافت تازه بر سایر محصولات ارجحیت دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.