علی منصوریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح امسال و در سومین سال آن از حالت متمرکز خارج و با تفویض اختیار بر عهده مناطق 47 گانه آموزش و پرورش خراسان رضوی گذاشته شده است.
وی ادامه داد: به این ترتیب برگزاری مناقصه و انتخاب شرکتهای تامین کننده مواد غذایی سالم و مورد تائید در بوفه مدارس از سوی ادارات و نواحی برگزار می شود.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نظارت شبکه بهداشتی بر روند اجرای طرح بوفه تغذیه سالم برقرار است و تاکنون 2700 مدرسه در سطح استان مجوز لازم را برای باز بودن بوفه در طول سال تحصیلی زیر پوشش این طرح دریافت کرده اند.
وی افزود: در مجموع 3500 مدرسه در سطح خراسان رضوی دارای بوفه فروش مواد خوراکی هستند که امسال همه آنها باید زیر پوشش طرح بوفه تغذیه سالم قرار بگیرند. بر این اساس تمامی بوفه های مدارس در قالب این طرح موظف هستند مواد غذایی و خوراکی را صرفا از شرکتهای مورد تایید تهیه و عرضه نمایند.
منصوریان ادامه داد: بنابراین خرید و توزیع محصولات غذایی و خوراکی برای دانش آموزان از این پس به هیچوجه به صورت متفرقه قابل قبول نیست و همه مدارسی که دارای بوفه فروش محصولات خوراکی هستند باید زیر پوشش این طرح قرار گیرند.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته همه اقلام خوراکی باید مورد تایید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده و دارای تاییدیه سلامت باشند. هیچ بوفه مدرسه ای حق فروش اقلام خارج از این چارچوب را ندارد.
خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز و بیش از 12 هزار و 500 مدرسه دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.