به گزارش ایرنا سیدمحمد بطحایی دوشنبه شب در نشست روسای آموزش و پرورش خراسان رضوی با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در مشهد افزود: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درس ملی به عنوان برنامه تراز آموزشی تدوین شده که در آن به تغییر محتوایی مذکور توجه شده است.
وی در تشریح برخی اقدامات این وزارتخانه در دولت دوازدهم گفت: با توجه به انتقاد مردم و بسیاری از متخصصان از حافظه محوری و تمرکز بیش از حد نظام آموزشی بر محفوظات، باید به اصلاح این روند در برنامه های درسی بپردازیم.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از طرف دیگر باید تمرکز را در مجموعه آموزش و پرورش کاهش دهیم و از نیروی عظیم معلمان در تصمیم سازی استفاده کنیم به گونه ای که بتوانند در طراحی و تدوین برنامه آموزشی و تربیت دخالت کنند.
بطحایی به مشکلات 40 ساله آموزش و پرورش از جمله مسائل آموزشی و معیشتی معلمان اشاره کرد و گفت: ما به عنوان داعیه دار مدیریت آموزش و پرورش در سطوح مختلف، مسئولیت حل این مسائل را داریم، چرا این مسائل در این مدت حل نشده است؟ گاهی برای حل مساله باید جای خود را عوض کرد و از زاویه ای دیگر آن را دید.
وی گفت: همه کسانی که در این مجموعه هستند باید به هدف پیش رو توجه کرده و باور داشته باشند آموزش و پرورش به شرطی می تواند از حلقه توسعه نیافتگی آموزشی رها شود که به راههای جدید اندیشیده و شک نکنیم راههای جدیدی وجود دارد و نباید خود را درگیر راههای قدیم کنیم.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.