سردار عزت الله جعفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این هفته از 31 شهریور تا هفتم مهر ماه شروع می شود، شعار امسال را ' من انقلابی ام ' اعلام و اظهار کرد: سرآغاز برنامه های هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح و یگان های مختلف نظامی مستقر در استان می باشد که طی آن توان دفاعی و نظامی نیروهای مسلح به نمایش گذاشته می شود.
وی، گشایش نمایشگاه دفاع مقدس در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس تبریز را از برنامه های ویژه این هفته بیان کرد و افزود: این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود و طی آن از ساعت 19 و 30 دقیقه عملیات والفجر مقدماتی توسط سپاه عاشورا بازسازی شده و برای مردم نمایش داده می شود.
جعفری، یادواره 289 شهیده بانوی آذربایجان شرقی طی دوران دفاع مقدس را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: این یادواره از ساعت 9 صبح الی 13 روز 31 شهریور در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.
وی، گردهمائی سنگر سازان بی سنگر، راه اندازی خبرگزاری دفاع مقدس آذربایجان شرقی، تجلیل از پیشکسوتان عرصه جبهه و جنگ، غباروبی از مزار شهدای دفاع مقدس و شهدای مداقع حرم و رونمائی از چند کتاب و مستندهای مربوط به شهدای مدافع حرم و شهدای دوران دفاع مقدس را از دیگر برنامه های هفته در استان بیان کرد.
جعفری ادامه داد: در کنار برنامه های فوق، ده ها برنامه نیز از سوی نهادها، ارگان ها و پایگاه های مقاومت بسیج سراسر استان در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و هنری نیز طی هفته برگزار و اجرا می شود.
وی، از دوران دفاع مقدس به عنوان برگ زرین و ماندگار تاریخ ایران و انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این دوران غرور انگیز نباید به هیچ عنوان از یادها و خاطره ها فراموش شود، چون صلابت، آرامش و آسایش امروز ایران اسلامی مرهون از جان گذشتگی ها و جان فشانی های رزمندگان، ایثارگران و شهدای این دوران است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه دفاع مقدس مردم ایران در تاریخ جهان بی نظیر است، اظهار کرد: این دوران سخت اما شیرین به طور کامل توسط مردم مدیریت شد و مردمی ترین جنگ تاریخ بشریت در این هشت سال به ثبت رسید.
جعفری ادامه داد: در طول دفاع مقدس مردم بابصیرت ایران اسلامی نشان دادند که تحت هیچ شرایطی در برابر ظلم و تجاوز ساکت ننشسته و برای دفاع از کیان میهن اسلامی همواره از جان خود خواهند گذشت.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.