به گزارش ایرنا، سیروس محمدزاده روز چهارشنبه در آئین بازدید خبرنگاران استان از پروژه فولاد میانه، افزود: این طرح ها در زمینه سد و شبکه آبرسانی، راه سازی و ابنیه است.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر این موسسه پروژه های آزاد راه مراغه -هشترود، کمربندی اردبیل، آزاد راه اردبیل-مشکین، راه قزوین، آبرسانی تبریز و اتوبان ولایت تبریز را اجرا می کند.
وی با اشاره به پروژه احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه یادآوری کرد: این طرح در راستای افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور به 10 میلیون تن در سال، با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال در زمینی به وسعت 30 هکتار اجرا شده است.
مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: این طرح از طرح های هشتگانه در دست اجراست و با تکمیل چرخه تولید واحدهای ذوب و ریخته گری آن به ظرفیت 711 هزار تن بیلت در سال ،خوراک مورد نیاز واحد نورد شرکت فولاد آذربایجان را تامین می کند.
محمدزاده با بیان اینکه فناوری این پروژه بومی سازی شده است، ادامه داد: این پروژه با حدود 2 هزار و 800 میلیارد ریال اجرا شده است.
وی گفت: انرژی مصرفی این پروژه از گاز طبیعی بوده و عمده تجهیزات آن بومی سازی شده است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون در این طرح 300 نفر مشغول کار هستند.
مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وجود صنعت فولاد را از شاخص های پیشرفت و توسعه یافتگی اعلام کرد و گفت: این طرح در آینده نزدیک به دست معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
محمدزاده افزود: چرخه تولید این کارخانه با تلاش نیروهای موسسه عاشورا از 12 شهریور آغاز شده است.
وی احداث پروژه های اولویت دار و زیربنایی برای محرومیت زدایی از چهره کشور، آموزش و تربیت نیروهای دانش آموخته و آماده وبومی و به روز کردن تجهیزات را از اهداف موسسه عاشورا اعلام کرد.
موسسه عاشورا در اجرای فرامین رهبری بر مشارکت سپاه در سازندگی کشور و بر اساس اصل 147 قانون اساسی در سال 1369 فعالیت خود را آغاز کرده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.