به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فولاد مبارکه، مدیر عامل این شرکت با اشاره به اجرای موفقیت آمیز این پروژه گفت:بهره برداری از این طرح سالانه بیش از 70 هزارتُن افزایش ظرفیت تولید محصولات ویژه در نورد سرد فولاد مبارکه را بدنبال دارد.
بهرام سبحانی افزود: افتتاح این طرح مصداق بارز تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی، قطع وابستگی و گام برداشتن صحیح در مسیر تولید و اشتغال است.
وی با بیان اینکه این پروژه بزرگ برای اولین بار در کشور انجام شد و ریسک بالایی را نیز به همراه داشت، گفت: مدیریت و کارشناسان فولاد مبارکه با اتکا به دانش فنی و خلاقیت خود و با همکاری خوب پیمانکاران و شرکت های سازنده داخلی توانستند این کار مهم را انجام دهند.
سبحانی گفت: بهره برداری از این پروژه علاوه بر ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات این ناحیه، کشور ایران را در دستیابی به یکی دیگر از تکنولوژی های عرصه صنعت فولاد رهنمون ساخته است.
وی با بیان اینکه عوامل بازدارنده ای برای آغاز این طرح بزرگ پیش رو بود، اما راهبردهای کلان کشور و تجارب مشابه فولاد مبارکه ما برای ادامه راه دلگرم کرد افزود: نتیجه حمایت ها و همدلی ها منجر به این شد که بار دیگر دانش فنی کشور و توان تولید کمی و کیفی نورد سرد فولاد مبارکه افزایش یافته است.
سبحانی اظهار کرد: بومی سازی و جایگزینی 16 عدد پایۀ هیدروژنی،12 کوره و اتوماسیون صنعتی و بهره برداری از آنها علاوه بر ارتقای دانش فنی، حدود 300 تا 350 هزار یورو به ازای هر مجموعه پایه و کوره و... برای این شرکت صرفه جویی به همراه داشته است.
وی با اشاره به دیگر مزایای اجرای این پروژه افزود: انجام این کار در داخل کشور علاوه بر اشتغالزایی و کاهش مصرف انرژی، استفاده از مواد مصرفی و کالای ایرانی را نیز به همراه داشته است.
مدیرعامل فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه نماد عینی هماهنگی، خودباوری و به معنای 'ما میتوانیم' است،خاطرنشان کرد: این اقدامات می تواند به عنوان یک الگو در کشور به کار گرفته شود.
معاون بهره برداری فولاد مبارکه نیز با اشاره به عوامل مؤثر در کسب این موفقیت گفت: علیرغم همه موانع و ریسک های احتمالی، جسارت و مسئولیت پذیری کارکنان و پیمانکاران مجری این طرح موجب به بار نشستن تمامی زحمات و بهره برداری از این پروژه شد.
مختار بخشیان، از دستیابی به دانش فنی بومی سازی و جایگزینی 16 عدد پایه هیدروژنی و اتوماسیون صنعتی در این پروژه به عنوان مهمترین دستاورد این طرح یاد کرد و افزود: تجهیزات بومی سازی شده با کاهش مصرف انرژی و بدون هیچ مشکلی در حال تولید هستند.
مدیر ناحیۀ نورد سرد فولاد مبارکه نیز گفت: بهره برداری از پروژه حاصل دو سال تلاش شبانه روزی مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه و شرکای تجاری کسب وکار این شرکت است.
نادر حسین زاده، افزود: تمام فعالیت های انجام شده در این راستا از ابتدا تا انتها به دست کارکنان داخلی، بومی سازی شده و به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به ضرورت و اهمیت اجرای این پروژه، تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای بازار برای ورق های ویژه و طولانی بودن سیکل آنیل این گریدها و نبود ظرفیت کافی در این بخش، این واحد به گلوگاهی در تولید محصولات سرد مبدل شده بود و توسعۀ واحد بازپخت هیدروژنی را در ناحیۀ نورد سرد اجتناب ناپذیر کرده بود.
حسین زاده با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از مهرماه سال 94 آغاز شد و در یک بازۀ زمانی دوساله به اتمام رسید گفت:هم اکنون پایه ها بدون هیچ مشکلی و با کاهش مصرف انرژی در حال تولید هستند.
مدیر ناحیه نورد سرد هزینۀ اجرای این پروژه را حدود 29 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اجرای این پروژه با بهره گیری از توان داخلی، بیش از 17 میلیارد تومان برای فولاد مبارکه صرفه جویی به همراه داشته است.
حسین زاده با بیان اینکه اجرای این طرح ، به میزان 6 هزار تن در هر ماه به ظرفیت تولید محصولات ویژه واحد باکس آنیلینگ اضافه کرد، گفت: کاهش مصارف انرژی و سیالات به دلیل افزایش سرعت تولید ناشی از استفاده صددرصد گاز هیدروژن از مهمترین دستاوردهای این طرح جامع محسوب می شود.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
ت 7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.