به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز حسین صالحی در جمع دهیاران 42 روستای بخش مرکزی شهرستان شیراز افزود: برخورد شرکت توزیع برق شیراز با متخلفان منطبق بر قانون است و استفاده غیرمجاز از برق به‌عنوان یک سرمایه‌ملی، کاملا غیر قانونی است .
وی با بیان اینکه استفاده از انشعاب غیر مجاز با اجازه شرکت توزیع برق انجام نشده است که امروز برای برخورد با استفاده کنندگان، نیازی به اطلاع‌رسانی و کسب اجازه باشد گفت : علی‌رغم وجود قوانین مشخص در این زمینه و برای کمک به افراد، راهکارهایی اندیشیده شده که امیدواریم با همکاری دهیاران، ضمن اطلاع‌رسانی مطلوب، این طرح اجرایی شود.
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: سالانه در محدوده جغرافیایی تحت پوشش توزیع برق شیراز بالغ بر یک میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق هدر می‌رود که 90 درصد آن به دلیل برق‌های غیرمجاز است.
او با بیان اینکه در شهرستان شیراز شاهد وضعیت نابسامانی در استفاده غیرمجاز از برق هستیم، گفت: کسانی که از برق غیرمجاز استفاده می‌کنند، دغدغه پرداخت پول ندارند لذا به شکل مداوم و شبانه روزی، استفاده حداکثری از برق را انجام می‌دهند.
صالحی با تاکید براینکه استفاده غیرقانونی و غیرمجاز از برق، به لحاظ قانون، شرع و اخلاق، تخلف است گفت: امروز در کشور بالغ بر 5 هزار مگاوات انرژی برق کم داریم و اگر مدیریت مناسب نبود، اعمال خاموشی‌ها خصوصا در زمان اوج بار یعنی تابستان، انجام می‌شد.
اوگفت: متاسفانه برخی از شهروندان حاضر هستند برای خرید لوازم منزل حتی لوازم لوکس هزینه‌های سنگینی را متحمل شوند اما حاضر به خرید اشتراک برق نیستند.
صالحی استفاده غیرمجاز از برق را دزدی دانست و بیان کرد: شرکت توزیع برق شیراز ضمن جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز، نسبت به اخذ وجه برق مصرف شده به قیمت هر کیلووات ساعت 280 تومان تا 300 تومان اقدام خواهد کرد حال آنکه هزینه برق مصرفی در اشتراک خانگی هر کیلووات ساعت 60 تومان است.
در این رابطه در صورت تاخیر در تبدیل برق غیر مجاز به مجاز سالانه مبلغی مابین 2 تا 4 ملیون تومان هزینه برق مصرفی غیر مجاز به متقاضی تحمیل می شود.
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت:‌پیش‌بینی تسهیلاتی برای تبدیل برق‌های غیرمجاز به مجاز و خرید اشتراک پیش بینی شده و از دهیاران درخواست می کنیم با اطلاع ‌رسانی مناسب برای اجرای سریع‌تر و گسترده‌تر طرح ساماندهی برق‌های غیرمجاز همراهی کنند.
صالحی گفت: متاسفانه با توجه به گسترش روستاهای اطراف شهرستان شیراز خصوصا در بخش مرکزی، شاهد افزایش تعداد استفاده کنندگان از برق‌های غیرمجاز هستیم و در این خصوص دهیاران باید چاره‌اندیشی مناسبی داشته باشند .
دریافت : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.