به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه رتبه بندی معتبر تایمز 14 شهریور امسال منتشر شده است، افزود: در این رتبه بندی معیارهایی مانند آموزش، پژوهش، ارجاعات، ارتباط با صنعت و شهرت بین المللی دانشگاه های جهان مورد سنجش قرار گرفته است.
وی یادآوری کرد: در این رتبه بندی 18 دانشگاه از ایران در فهرست انتخابی قرار داشتند که دانشگاه تبریز در میان دانشگاه های جامع به همراه دانشگاه تهران با قرار گرفتن در رتبه های 601 تا 800 جایگاه نخست کشور را کسب کرده است.
رئیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه های شیراز، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، اصفهان و گیلان در رتبه های 801 تا یکهزار و دانشگاه های زنجان، یزد و بیرجند و الزهرا نیز رتبه های بالای یکهزار را کسب کرده اند.
پورمحمدی ادامه داد: در میان همه دانشگاه های کشور اعم از صنعتی، جامع و پزشکی نیز دانشگاه های شریف، امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، خواجه نصیر و علوم پزشکی تهران در رتبه های 601 تا 800 با دانشگاه تبریز و تهران سهیم هستند.
وی گفت: رتبه بندی تایمز از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی جهان است که اولین بار در سال 2004 بنیان گذاشته شد.
رئیس دانشگاه تبریز یادآوری کرد: در سال 2010 روش‌شناسی جدیدی برای این رتبه‌بندی ارائه و در سال 2011 در این روش‌شناسی تغییرات زیادی ایجاد شد که اکنون مورد اعتماد اکثر کشورها و محققان و دانشمندان است.
پورمحمدی، افزود: در این رتبه بندی دانشگاه نوشیروانی بابل بهترین عملکرد را دارد.
دانشگاه تبریز در سال 1325 شمسی با 2 دانشکده ادبیات و پزشکی کار خود را آغاز کرده و در زمان کنونی با داشتن بیش از 21 دانشکده، 10 پژوهشکده و گروه پژوهشی، 5 قطب علمی، بیش از 800 نفر عضو هیات علمی، 24 هزار دانشجو و هزار پرسنل اداری در 209 رشته دکتری تخصصی، 322 رشته کارشناسی ارشد، 164 رشته کارشناسی و 4 رشته کاردانی در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص فعال است.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.