به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احمد رضی روز سه شنبه در نشست شورای دانشگاه گیلان افزود: مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه گیلان در سال های اخیر شروع به فعالیت کرده است.
وی با بیان این که گیلان در حوزه علم و فناوری توانمندی های ویژه ای دارد، اظهار کرد: بیشترین پژوهشکده های کشور از جمله مرکز تحقیقات ملی برنج، مرکز بین المللی تحقیقات تاس ماهیان، پژوهشکده بیوتکنولوژی و مرکز تحقیقات چای کشور را در این استان داریم.
رئیس دانشگاه گیلان فعالیت پارک علم و فناوری را یکی دیگر از توانمندی های این استان عنوان و خاطرنشان کرد: ارتباط خیلی خوبی نیز بین این دانشگاه و پارک علم و فناوری گیلان وجود دارد.
وی بیان داشت: همکاران ما در دانشگاه گیلان، بدنه اصلی و اجرایی پارک علم و فناوری استان هستند و دانشگاه نیز از کمک های پارک برخوردار است.
وی دانشگاه گیلان را بزرگترین دانشگاه دولتی شمال کشور معرفی کرد و افزود: در سند راهبردی این دانشگاه، سیاست اصلی حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین است.
رضی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تلاش شد تا خیرین حوزه علم و فناوری به سمت تامین نیازهای تحقیقاتی ما سوق یابند، اظهار کرد: آزمایشگاه صنایع غذایی توسط یک خیر آماده شده و آزمایشگاه زبان نیز توسط یکی از خیرین در حال تجهیز است.
رئیس دانشگاه گیلان بیان داشت: کلنگ آزمایشگاه مرکز دانشگاه نیز توسط یکی از دانش آموختگان همین دانشگاه به زمین زده شد.
نشست شورای دانشگاه گیلان با موضوع تبیین سیاست های وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری امروز (سه شنبه) با حضور وحید احمدی معاون پژوهش، فناوری و وزارت علوم در این دانشگاه در رشت برگزار شد.
بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند. این دانشگاه دارای حدود 600 عضو هیات علمی است.
خبرنگار : شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.