به گزارش ایرنا، ' حسین عسگریان ابیانه ' روز یکشنبه در جمع اعضای شورای دانشگاه کاشان اظهارکرد: افزایش اعضای هیات علمی در دانشگاه ها دیگر افتخاری برای وزارت علوم نیست.
وی افزود: گرچه دانشجو به عنوان نیروی محرکه برای دانشگاه های نیار است اما مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور باید به سمت دانشگاه نسل سه ( کارآفرینی) گام بردارند.
وی در خصوص اجرای طرح های پژوهشی در دانشگاه ها نیز تاکید کرد: تخصیص بودجه برای اجرای این طرح ها امسال منوط به ارائه برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی است و تا این پژوهش ها قابل قبول و مشخص نشود که به کجا خواهد انجامید؟ اعتباری به آن تخصیص داده نخواهد شد.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری همچنین با اشاره به محدودیت های منابع اعتباری دولت و همچنین کمک خیران در ساخت و سازهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: این تفکر که ما از دولت طلب داریم، درست نیست، چون دولت حتی در حکم کارمندان درج کرده که پرداخت حقوق به شرط تامین اعتبار است.
رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد: با کمک معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، طرح های نیمه تمام این دانشگاه تکمیل و به بهره برداری برسد.
' عباس زراعت ' توسعه فضای علمی و خدماتی این دانشگاه را مدیون تلاش های خیرن دانست و گفت: حدود 20 هزار مترمربع طرح های دانشگاه کاشان با کمک خیران ساخته شده است.
وی تاسیس بنیاد خیران و بنیاد نخبگان سعیدی را از جمله فعالیت های خیران در این دانشگاه بیان کرد و افزود: با همکاری خیران سه کرسی وقفی بین المللی در دانشگاه راه اندازی شده است.
زراعت همچنین قرار گرفتن این دانشگاه در بین 10دانشگاه برتر کشور و جزو یک درصد برتر دانشگاه ها و قرارگرفتن در ردیف سطح 2 دانشگاه ها و جزو پنج دانشگاه برتر در جذب دانشجویان خارجی را از جمله افتخارهای دانشگاه کاشان برشمرد و گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان در سال گذشته رتبه نخست را بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور کسب کرد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: باحضور معاون اداری مالی وزارت علوم میزان مطالبات دانشگاه پرداخته شود و با پرداخت 50 درصد از اعتبارهای طرح های نیمه تمام خیران، در تسریع تکمیل این طرح ها کمک کند.
در سفر معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری عملیات اجرایی سه طرح عمرانی و خدماتی با مجموع زیر بنای سه هزار و 900 مترمربع با تخصیص40 میلیارد ریال اعتبار در دانشگاه کاشان آغاز شد.
6136/ 2093 ** خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.