اردبیل- ایرنا- دکترمحمدحسین امید روز چهارشنبه در دومین گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به گستردگی دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور افزود: انتظارات از این دانشگاه بیشتر است و باید با تلاش پاسخگوی مناسب به انتظارات به حق بود.
وی اظهار کرد: الویت اصلی و اساسی دانشگاه توسعه کیفی و ماموریت گرایی است و همه فعالیت های دیگر از جمله توسعه فعالیت های بین المللی و ایجاد دوره های جدید هم باید در حول محور این دو الویت اصلی قرار گیرد.
وی بیان کرد: به هیچ عنوان توسعه کمی دانشگاه مد نظر نیست و فشار و اصرار از هرجا برای توسعه کمی آن مورد قبول نمی باشد چون با شرایط کشور و متقاضیان آموزش عالی همخوانی ندارد.
وی ادامه داد: برای ماندگاری چاره ای جز توسعه کیفی نداریم چون پارسال ظرفیت پذیرش یک میلیون و 800 هزار دانشجو داشتیم در حالی که فقط کمتر از 600 هزار متقاضی وجود داشت.
امید با اشاره به تکمیل برنامه های تحصیلی مهرماه سال جاری گفت: از شهریور ماه پذیرش دانشجویان آغاز خواهد شد و در راستای کیفیت بخشی پایش هایی از رشته محل ها صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی افزود: تجمیع مراکز ضعیف در مراکز قوی هم در راستای کیفیت بخشی صورت می گیرد.
وی از ساماندهی مدرسان دانشگاه های علمی کاربردی کشور خبر داد و اظهار کرد: مدرسان و مربیان یکی از ارکان توسعه هستند و انتظار می رود استان ها بدون تعارف و اغماض با نهایت دقت و حفظ کیفیت، مدرسان خود را انتخاب کنند.
وی یکی از مهمترین آسیب های دانشگاه را استفاده از مدرسان نامناسب و فاقد مهارت دانست و بیان کرد: سعی می شود تا شروع ترم جدید موضوع ساماندهی مدرسان نهایی شود و برای مدرسان کارت شناسایی جدید، تسهیلات و امتیازات و همچنین ارتقای مدرسان قبلی پیش بینی شده است.
امید اضافه کرد: البته هر سال دوبار جذب مدرس جدید خواهیم داشت و مدرسان قبلی هم برای به روز شدن در آزمون هایی که پیش بینی شده شرکت خواهند کرد تا آمادگی مطلوبی داشته باشند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: دانشگاه های علمی کاربردی در سطح کشور باید مجهز به فناوری نو و به روز باشند و با شتاب مناسب در رسیدن به اهداف تعیین شده حرکت کنند و اقدام به ایجاد کلینیک های کار آفرینی در مراکز استان ها کنند.
وی با اشاره به توسعه زیرساخت های دانشگاه های علمی کاربردی افزود: همه استان ها تا پایان سال دارای ساختمان مناسب خواهند شد و فضای فیزیکی مناسبی خواهند داشت و باید در کنار مراکز آموزشی مراکز رشد هم ایجاد کنند و موافقت اصولی آن گرفته شده است.
وی با تاکید بر اخذ شناسنامه و اساسنامه توسط مراکز اظهار کرد: از بهمن ماه پذیرش دانشجو صرفا در واحدهایی که اساسنامه و شناسنامه دارند و از کد رشته های کاملا ماموریتی برخوردارند صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به استفاده دانشجویان از تخفیفات این دانشگاه در استان ها بیان کرد: بعضی از استان ها بیشتر از سقف خود از این تخفیفات استفاده می کنند این در حالی است که بعضی از استان ها از این امتیازات قانونی خود استفاده نمی کنند.
وی ادامه داد: غیر از تخفیفات تشویقی به نفرات برتر در حوزه ورزش، فرهنگ، آموزش و علمی برای دانشجویان بی بضاعت و تحت پوشش نهادهای حمایتی هم تخفیفاتی تا سقف 15 درصد پیش بینی شده است.
وی خواستار ایجاد واحدهای مشاوره در همه زمینه ها از جمله مسائل فرهنگی و خانوادگی در مراکز استان ها شد و اضافه کرد: ایجاد این واحد ها باعث بهبود و رشد شاخص ها در واحدهای دانشگاهی خواهد شد.
وی تکمیل چارت سازمانی را هم یکی از موارد در حال پیگیری عنوان کرد و گفت: در این راستا پارسال 20 درصد کارکنان تثبیت شغلی شدند به طوری که 90 نفر از قردادی ها استخدام پیمانی شده و 100 نفر نیروهای شرکتی هم تبدیل به قراردادی شدند.
دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از هزار مرکز در سراسر کشور دارد که حدود 600 هزار دانشجو در آنها مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.