ناصر ندا، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد داوطلب از خراسان جنوبی در گروه های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان خارجی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
به گفته وی در آزمون سراسری امسال از این استان 6 هزار و 836 نفر زن و بقیه مرد هستند که برای راهیابی به مراکز آموزش عالی در آزمون ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: آزمون داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی، صبح روز پنجشنبه و گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر ( 15 تیرماه) برگزار می شود.
نماینده تام الاختیار دانشگاه بیرجند، در برگزاری آزمون سراسری 1396 دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی، اظهار کرد: آزمون گروه های آزمایشی علوم تجربی و زبان خارجه به ترتیب صبح و بعد از ظهر روز جمعه( 16 تیرماه) در سراسر استان برگزار خواهد شد.
وی تعداد داوطلبان حوزه امتحانی بیرجند را پنج هزار و 312 نفر، قاینات هزار و 555 تن ، طبس، هزار و 62 نفر و فردوس را هزار و 31 داوطلب ذکر کرد.
وی همچنین تعداد داوطلبان شهرستان های زیرکوه را 592 نفر، سرایان 553 نفر، درمیان 534 نفر، نهبندان 484 تن، بشرویه 359 نفر، سربیشه 248 نفر و خوسف را 177 داوطلب ذکر کرد.
خراسان جنوبی بر اساس سرشماری آبان ماه 95، 769 هزار نفر جمعیت دارد.
در حال حاضر حدود 50 هزار دانشجو در 46 دانشگاه و مراکز آموزش عالی در دوره های کاردانی تا دکترای تخصصی در رشته های مختلف در حال تحصیل هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.