به گزارش خبرننگار ایرنا، محمدصادق پورمهدی عصر سه شنبه در نشست توسعه روستایی استان افزود: باید نسبت به انجام کار فرهنگی برای روستاییان و عشایران متناسب با آداب و فرهنگ خودشان اقدام کنیم و تمامی نهادهای فرهنگی باید در این راستا فعال باشند.
وی ادامه داد: در روستاها مساجدی احداث شده، اما امام جماعت و روحانی در روستا وجود ندارد و گاهی اوقات با بسته بودن درهای مسجد در برخی روستاها مواجه می شویم.
پورمهدی افزود: در تمامی روستاها مدارسی داریم، اما آموزش و پرورش نباید نسبت به معلمان غافل باشد؛ این افراد را می توان در هیات امنای شورای فرهنگ روستاها عضو کرد.
معاون عمرانی استاندار با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی در روستاها گفت: باید به فرمانداران ابلاغ شود که در کارگروه توسعه روستایی در شهرستان ها مسائل مربوط به فرهنگ حتما مطرح شود.
وی با بیان اینکه توسعه روستایی مقوله چند بخشی است، گفت: سال گذشته تسهیلاتی که داده شد تنها منحصر به بخش تولید بود اما امسال سیاست دولت این است که این تسهیلات به بخش های خدماتی نیز تعلق گیرد.
پورمهدی ادامه داد: امیدواریم در این کارگروه مباحث اقتصادی و فرهنگی به موازات هم پیش بروند تا شاهد توسعه همه جانبه روستاها باشیم.
آذربایجان شرقی با 3.8 میلیون نفر جمعیت حدود چهار هزار روستا دارد و حدود 30 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن اند.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.