به گزارش ایرنا، این رقابت ها با حضور هفت تیم در دو گروه سه و چهار تیمی در تبریز آغاز و پس از برگزاری 10 دیدار، تیم های مراغه، مرند، نواحی یک و سه تبریز راهی دور نیمه نهایی شدند.
در مرحله نیمه نهایی تیم های مراغه و ناحیه سه تبریز مجوز صعود به بازی نهایی را به دست آوردند که در این دیدار تیم مراغه در رقابتی نزدیک با امتیاز 19 بر 13 از سد حریف خود گذشت و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.
در این دیدار برای تعیین رتبه سوم نیز تیم مرند با شکست ناحیه یک تبریز مقام سوم را به دست آورد.

* دوره ارتقا درجه داوری در تبریز برگزار شد
یک دوره ارتقای داوری درجه یک به ملی در تبریز برگزار شد و 27 نفر از داوران درجه یک بسکتبال از تبریز و شهرهای مختلف ایران در آن شرکت کرده و آزمون ارتقا را پشت سر گذاشتند.
این دوره به مدت سه روز و زیرنظر امیرحسین واحدپور رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال در سالن علوم پزشکی تبریز برگزار شد و مدرس آن را نادر باقری بود.
کلاس های این دوره شامل موضوعات تئوری و عملی بود و در پایان نیز از 27 داور حاضر تست آمادگی جسمانی به عمل آمد تا میزان آمادگی بدنی داوران نیز مورد سنجش قرار گیرد.
رئیس هیات بسکتبال آذربایجان شرقی در آئین اختتامیه این دوره، گفت: آموزش رکن اصلی و مهم در پیشبرد اهداف آینده محور بسکتبال استان می باشد.
مرتضی آبدار افزود: هیات تمامی مساعی خود را بر موضوع ارتقا سطح دانش در تمامی عرصه ها از جمله داوری گذاشته است و بی شک اگر بتوانیم در این عرصه پیشرفت کنیم بی توجه به سایر مسائل و موارد قادر به پیشبرد خواسته ها در آینده خواهیم بود.
وی ، سطح کلاس ها و شرایط آن را با توجه به حضور شخص رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال مثبت و بالا ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد کلیه حاضران در این دوره موفق به گذر از درجه یک به ملی شوند.

* ناحیه پنج تبریز قهرمان مسابقات بسکتبال متوسطه دختران آذربایجان شرقی
مسابقات بسکتبال مقطع متوسطه دختران آذربایجان شرقی با قهرمانی تیم ناحیه پنج آموزش و پرورش تبریز به پایان رسید و عناوین دوم و سوم نیز به تیم های هشترود و شبستر رسید.
این مسابقات ابتدا قرار بود با حضور 9 تیم برگزار شود که در نهایت با انصراف تیم مراغه ، هشت تیم آغاز گر مسابقات بودند و بعد از بازی های گروهی و نیمه نهایی دو تیم ناحیه 5 تبریز و هشترود به فینال راه یافتند.
دیدار نهایی در سالن مهران برگزار شد و تیم ناحیه پنج با حساب 26-18 از سد هشترود گذشت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و در دیدار رده بندی نیز تیم شبستر با برتری 30-14 در برابر ناحیه چهار تبریز عنوان سوم را به دست آورد.
خبرنگار: مهدی آب بسته ** انتشار : رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.