به گزارش ایرنا، تقی کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از دغدغه های روستاییان مطالعه طرح هادی بود، افزود: در آذربایجان شرقی یک هزار و 912 دهیار وجود دارد و در این دولت برای یک هزار و 958 روستا طرح هادی مطالعه شده است.
وی ادامه داد: 100 درصد روستاهای دارای دهیاری اکنون دارای طرح هادی مطالعه شده هستند که این رقم در دولت قبل یک هزار و 477 روستا بود.
کرمی اظهار کرد: در دولت یازدهم برای اولین بار قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت تا معابر روستاییان آسفالت شود و در سال 1394 شمسی 10 هزا تن و در سال گذشته 16 هزار تن قیر برای این منظور ارائه شد.
وی گفت: برای نخستین بار دولت یازدهم در طول سی و هشت سال گذشته نسبت به نرخ بهره تسهیلات ارائه شده در شهرها و روستا تفاوت قائل شد بطوری که تسهیلات شهری با نرخ بهره 18 درصد و روستایی با نرخ بهره چهار تا 12 درصد به متقاضیان پرداخت شد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نهاد دهیاری در روستاها از سال 1382 شکل گرفته است، گفت: تا زمان دولت یازدهم میزان منابع در اختیار دهیاری ها 117 میلیارد تومان بود ولی این رقم در دولت روحانی به 302 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: میزان ماشین آلاتی که در اختیار دهیاران از زمان بدو تاسیس قرار گرفته 20 درصد بود و 73 درصد ماشین آلات در دولت یازدهم بین دهیاران برای جمع آوری زباله ها، کارهای عرمانی و ارائه خدمت به روستاییان توزیع شد.
کرمی توجه به گردشگری روستایی را نیز یادآور شد و گفت: در حال حاضر 52روستای هدف گردشگری در استان مورد توجه ویژه ماست که در همین راستا در طول سال گذشته دولت برای هفت روستا منابع مالی خاص تزریق کرد تا در زمینه توسعه گردشگری هزینه شود.
وی در خصوص کمبود نیروی انسانی در دهیاری های بزرگ استان گفت: ما امیدواریم در لایحه جامع دهیاری ها این مشکل به نوعی رفع شود.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.