مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: همکاری بین دولت، کارگران و کارفرمایان تنها راه افزایش توان تامین اجتماعی است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، جعغر سمساری در ششمین جشنواره ملی اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال این همایش را فرصتی برای تبیین مفهوم کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش سازمان دانست و اظهار کرد: فرهنگ تکریم کار، باید در سطح جامعه و بدنه سازمان جلوه کند.
وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در راستای ایفای وظایف ذاتی خود مبنی بر حمایت از نیروهای مولد جامعه، با اتکا به  تعاملات سازنده و اثرگذار با شرکای اجتماعی و استفاده از نیروی بی پایان مردمی اعم از فعالین اقتصادی، کارآفرینان، مبتکران و افراد صاحب مهارت در برنامه های سازمان، اقدامات اساسی را در طی سال‌های اخیر انجام داده است،  خاطرنشان کرد: در جهت بهبود فضای کسب و کار، طی سال ١٣٩٥ بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب طی دو مرحله همگام با سراسر کشور در استان اجرا شد که در این طرح بالغ بر ٣٧٥٧ درخواست بخشودگی در استان واصل شده و بیش از ٦٥ میلیارد تومان از جرائم حق بیمه کارفرمایان بخشوده شده است.
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی یکی از تعهدات مهم سازمان تامین اجتماعی را تعهدات بلند مدت از جمله حمایت از بیمه شدگان از طریق پرداخت مستمری بگیران در زمان بازنشستگی، از کار افتادگی و حمایت از بازماندگان عنوان کرد و گفت: ۸۱ درصد مصارف اداره کل آذربایجان شرقی شامل این بخش می شود.
سمساری با تاکید بر اینکه تعهدات بلند مدت رشد ۲۲ درصدی داشته است، بیان کرد: تعدات بلند مدت در سال ۹۴ از رقم ۱۴ هزارو ۱۹۰ میلیارد ریال به ۱۷هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
وی افزود: طی سال های اخیر تعداد مستمری بگیران و نیز تحمیل قوانین و مقررات حمایت بدون تامین منابع مالی و مصارف سازمان از منابع آن پیشی گرفته است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با تدابیر مدیریت کسری بودجه موجود در سنوات گذشته با وصول مطالبات معوق و نیز از محل سود شرکت های تابعه، بدون فروش دارایی‌ها تامین شده است.
سمساری با اعلام اینکه بیش از ١٠٣ میلیارد تومان از بابت معافیت حق بیمه سهم کارفرمایان در قالب بند «واو ماده ٨٠ قانون برنامه توسعه پنجم کشور» به کارفرمایان استان تعلق گرفته است، افزود: تسهیل و تسریع  صدور حساب  جهت تمدید کارت بازرگانی کارفرمایان، تقسیط بلند مدت بدهی کارفرمایان، اجرای ماده ٤٠ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی در جهت تسهیل امور مرتبط با کارگاه های تولیدی، صنعتی و فنی و نیز بازنگری در ضوابط  انجام بازرسی از دفاتر قانونی کارگاه‌ها از دیگر اقدامات مهم سازمان در جهت رونق اشتغال و تولید بوده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.