ولی الله فرج اللهی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، با انتقاد از اظهارنظرهای برخی افراد غیرمسئول در خصوص غیر بهداشتی بودن آب شرب بناب و روستاهای این شهرستان، افزود: بنده از مسئولان بهداشتی در این خصوص گله مند هستم که اجازه می دهند هر فرد غیرمسئولی در این خصوص اظهار نظر کرده و برخی سایت های محلی نیز به موضوع دامن می زنند و اقدام به سیاه نمایی می کنند.
وی اظهار کرد: شااید آب بناب از نظر املاح و سختی مشکل داشته باشد، ولی به هیچ وجه غیربهداشتی نیست.
فرج اللهی یادآور شد: اما با روندی که در خصوص آب این شهرستان شاهد هستیم، آب چاه های شرب این شهرستان در آینده به سمت کاملاً غیرشرب حرکت می کند.
وی اضافه کرد: هم اکنون قریب به 70 درصد جمعیت این شهرستان از آب زرینه رود استفاده می کنند.
فرماندار بناب با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو صورت گرفته و خوشبختانه هیچ موردی از این بیماری در این شهرستان مشاهده نشده است، گفت: استفاده از گوشت های غیرمجاز و ذبح غیرمجاز یکی از راه های شیوع این بیماری است و مردم جهت جلوگیری و پیشگیری از ابتلاء به این بیماری حتماً گوشت مورد نیاز خود را از قصابی های معتبر و دارای مهر اداره دامپزشکی تهیه کنند.
فرج اللهی با اشاره به مطالب مطرح در خصوص آبیاری برخی مزارع صیفی جات شهرستان با فاضلاب افزود: با اقداماتی که صورت گرفته چنین چیزی وجود ندارد و اگر در برخی محل ها که دور از چشم مسئولان اقدام به آبیاری مزارع با فاضلاب می کنند، مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان موظفند ضمن بررسی نسبت به جمع آوری موتورهای آب و تخریب مزارع اقدام کنند.
وی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم حتی یک کیلوگرم از صیفی جات تولیدی در منطقه با فاضلاب آبیاری شود.
به گزارش ایرنا، مدیر شرکت آب و فاضلاب بناب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی 21 هزار و 600 مترمکعب میزان ذخیره آب شرب این شهرستان است، گفت: در آب شرب این شهرستان هیچ گونه آلودگی وجود ندارد و براساس استاندارد است.
فردین اسماعیلی افزود: 90 درصد آب شهری بناب از محل زرینه رود تأمین می شود و اب شهرستان کاملاً دارای استانداردهای لازم است.
وی ادامه داد: پس از سال 1371 و بعد از منفک شدن شرکت های آب و فاضلاب از شهرداری سه هزار و 200 انشعاب فاضلاب در بناب تحویل این اداره شد که در آن موقع هیچ بحثی در خصوص جمع آوری شبکه و تصفیه خانه فاضلاب بناب نبود و این در حالی است که تاکنون 192 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در بناب کار شده است و بالغ بر 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است.
اسماعیلی ضمن درخواست از مردم برای تبدیل شبکه های سنتی فاضلاب به شبکه مدرن، گفت: بعد از تعیین وقت به مردم در صورت عدم همکاری نسبت به قطع فاضلاب های سنتی اقدام خواهد شد.
شهرستان بناب با جمعیت 126 هزار نفر در فاصله 123 کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.