به گزارش خبرنگار ایرنا ، با توجه به افزایش روزافزون جمعیت، توسعه صنایع و افزایش آلودگی منابع آب شیرین، دسترسی به آب کافی و مناسب در برخی از کشورها به یک بحران جدی تبدیل شده ‌است.
بررسی منابع آبی نشان می‌دهد با ادامه خشکسالی ها و روند کاهش نزولات آسمانی، در آینده کشورمان با افزایش جمعیت از نظر تامین آب با یک وضعیت بحرانی مواجه می شود و از این رو استفاده بهینه از منابع آبی موجود، نیازمند رعایت الگوی مصرف است.
براساس استانداردهای اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی هر نفر در روز می‌تواند با 100 لیتر آب تمام نیازهای آبی خود را مرتفع سازد و این درحالیست که به علت رعایت نکردن مصرف این نعمت خدادای از سوی بیشتر خانواده های ایرانی، بیشتر آب به شکل نادرست مصرف می شود و به هدر می رود.
باید در نحوه زندگی خود یک تجدید نظری کنیم و آبی که این قدر برایمان ارزشمند است را ساعت ها برای شستن حیاط ، خودرو ، معابر و کوچه ها هدر ندهیم ، زیرا این یک امانت و سرمایه ای الهی است که باید آن را به فرزندان خود به شکل درست همراه با فرهنگ درست استفاده از آن تحویل دهیم.

** 30 میلیارد ریال طلب اداره آب و فاضلاب شهری قصرشیرین از مشترکان
رییس اداره آب و فاضلاب شهری قصرشیرین، میزان طلب این نهاد از مشترکان زیرپوشش این شهرستان را 30 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سهم عمده این طلب مربوط به نیروهای مسلح است که برای ارائه خدمات کیفی مناسب و مطلوب نیاز است مشترکان نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.
علی محمد آزادی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه مصرف آب آشامیدنی هر یک از شهروندان این شهرستان به دلیل گرمای هوا در هر شبانه روز بین 300 لیتر است و این در حالیست که میزان استاندارد آن 150 لیتر اعلام شده و بر همین اساس نیاز است شهروندان رعایت صرفه جویی را مد نظر قرار دهند.
وی با بیان این که با وجود گرمای هوا و گرمسیر بودن قصرشیرین، هیچ گونه قطعی آب و افت فشار در شهرستان نداشته ایم، اظهارکرد: براساس آزمایش های صورت گرفته و تایید شبکه بهداشت و درمان، مردم این شهرستان با توجه به کیفیت 100 درصدی آب شرب، از سالم ترین و بهداشتی ترین آب آشامیدنی در استان کرمانشاه برخوردارند.
آزادی، اضافه کرد که با تلاش شبانه روزی مجموعه آب و فاضلاب شهرستان قصرشیرین، کار کنترل کیفی مناسب بر روی آب آشامیدنی صورت می گیرد و آب این منطقه مرزی یکی از مطلوب ترین آب های آشامیدنی کشور است.
وی گفت: استفاده نکردن از آب آشامیدنی برای شست و شوی حیاط منازل، خودرو، آبیاری فضای سبز، رفع مشکل و خرابی لوله کشی آب منازل و جلوگیری از هدر رفتن آب در موقع استحمام از مواردی است که باید مشترکان نسبت به آنها توجه کافی داشته باشند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای پنج هزار و 585 مشترک آب و فاضلاب شهری است و علاوه بر این، آب آشامیدنی شهرهای سومار، نفت شهر، مرزهای خسروی و پرویزخان نیز از سوی آب و فاضلاب شهری شهرستان مرزی و گرمسیری قصرشیرین تامین می شود.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.