دکتر عادل مقصودی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آب و نان دو ماده غذایی مهم در هرم غذایی روزانه خانوارها قرار دارند و سلامت آنها به صورت مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد.
وی افزود: با تجهیز و بهسازی آزمایشگاه مرکز بهداشت بدره نظارت و کنترل مستمر بر سلامت این 2 ماده غذایی از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان صورت می گیرد.
مقصودی نژاد تاکید کرد: 18 واحد نانوایی روستایی و شهری در این شهرستان فعال است که به صورت ماهیانه نمونه برداری از آنها برای کنترل میزان نمک و همچنین تشخیص استفاده از جوش شیرین (بلانکیت) انجام می شود.
وی به کاهش میزان استاندارد نمک از یک و هشت دهم واحد به یک واحد اشاره کرد و یادآور شد: آموزش های لازم برای اعمال استاندارد جدید به متصدیان واحدهای خبازی شهرستان داده شده است.
به گفته وی، در طول سال جاری 6 واحد نانوایی خاطی که نکات بهداشتی را رعایت نکرده بودند شناسایی و با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بدره در مورد کنترل وضعیت آب نیز گفت: 19 روستای این شهرستان از نعمت آب لوله کشی بهره مند هستند و سه روستا نیز آبرسانی به صورت سیار صورت می گیرد.
مقصودی نژاد اضافه کرد: نمونه برداری از آب شرب روستاها و کشت در آزمایشگاه مرکز بهداشت برای کشف آلودگی های میکروبی احتمالی انجام می شود و نمونه ها برای بررسی آلودگی شیمیایی به آزمایشگاه مرکز بهداشت استان ایلام هم ارسال می شود.
وی در مورد کلرزنی مخازن آب شرب اظهار کرد: در یک مخزن عمده کلر زنی به صورت گازی و با استاندارهای لازم انجام می گیرد و در باقی مخازن کلرزنی به صورت دستی و توسط آب بانان انجام می شود.
وی با اشاره به حساسیت موضوع کلرزنی دستی افزود: برای این کار از افراد مجرب و آموزش دیده استفاده می شود و تست های کلرسنجی بصورت روزانه انجام و گزارش های لازم در اختیار ادارات آب و فاضلاب روستایی و شهری قرار می گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بدره یکی از مشکلات جاری در حوزه آب را شکستگی خطوط انتقال دانست و گفت: این موضوع به خاطر احتمال ورود عوامل میکروبی به شبکه آبرسانی با حساسیت ویژه ای دنبال می شود.
بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای 2 بخش مرکزی و هندمینی است.
خبرنگار: ناهید ابرهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.