حسن علیوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هرس نکردن باغات در آینده خسارات را افزایش و موجب خشک شدن موها و همچنین باردهی کم می شود.
وی افزود: در چنین مواقعی که سرمازدگی موجب خسارت به باغات انگور می شود باید به تغذیه توجه شده و از رها کردن آن خودداری شود.
مدیر جهاد کشاورزی ملکان با اشاره به سرمازدگی اسفندماه سال گذشته گفت: بیش از 70درصد باغات انگور در این شهرستان دچار خسارت شده اند که رقم ریالی آن بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال است.
علیوند افزود: سرمازدگی باعث خشک شدن درختان انگور می شود به طوری که حتی آنهایی که جوانه زده اند بدون محصول هستند و باردهی ندارند.
مدیر جهاد کشاورزی ملکان گفت: خشک شدن درختان مو، کف بری آنها را در پی دارد و تا محصول دادن دوباره آن 7 سال زمان می برد که این موضوع میزان خسارت را هر سال افزایش می دهد.
شهرستان ملکان با 11هزار هکتار باغ انگور و تولید سالانه 260 هزار تن یکی از قطب های مهم تولید این محصول در کشور محسوب می شود و از لحاظ کیفیت رتبه اول کشوری و از نظر تولید محصول در جایگاه سومی کشور قرار دارد.
90درصد محصول تولیدی انگور این شهرستان پس از فرآوری در واحدهای تولید و بسته بندی کشمش به خارج از کشور صادر می شود و 60درصد صادرات غیر نفتی استان را به خود اختصاص داده است.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در 155کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: قادر منجمی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
7228/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.