مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: روستاییان حوضه‌ی آبریز دریاچه ارومیه، در راستای مدیریت و مصرف بهینه‌ی آب آشنایی کامل دارند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، خلیل ساعی در نشست کارگروه دریاچه ارومیه، با اشاره به عملکرد شورای فرهنگی و اجتماعی دریاچه ارومیه، اظهار کرد: با شکل گیری شوراهای استانی که ماموریت اصلی‌ آنان پیگیری و هماهنگی برنامه های مصوب بود، جلسات برگزار و شرح وظایف تمامی دستگاه ها مشخص شد.
وی با اشاره به شکل‌گیری پنج کمیته در راستای احیای دریاچه ارومیه، بیان کرد: کمیته تبلیغات، کمیته علمی، کمیته اشتغال و معیشت جایگزین و همچنین کمیته پایش و سلامت برای بهداشت و سلامتی انسان‌های حوضه ی آبریز دریاچه ارومیه از جمله‌ی این کمیته‌هاست و همچنین اقدامات فرهنگی نیز در این راستا انجام شده و برای مردم حوضه‌ی آبریز اطلاع‌رسانی‌های زیادی انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط استانی شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه‌ی ارومیه، یادآور شد: تهیه و پخش برنامه‌های مرتبط با دریاچه ارومیه در شهرستان‌ها، برگزاری همایش در ۱۱ شهرستان و حداقل پنج همایش باحضور فعالان کشاورزی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در جهت اطلاع‌رسانی، آموزش جوامع محلی در رابطه با استفاده‌ی بهیه از آب، آگاهی‌دهی و آموزش به دانش آموزان از جمله‌ی این اقدامات بوده است.
ساعی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌ی دانا و دوره‌های ترویجی در روستاها نیز از جمله اقدامات شورای استانی فرهنگی و اجتماعی در سطح استان بود.
وی اقدامات شورای استانی فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه در راستای مدیریت آب نیز اضافه کرد: تشکیل تعاونی آب، راه اندازی کانال دریاچه سسی، تهیه و توزیع نشریه های مختلف و... نیز از جمله‌ی برنامه‌ها بوده است.
وی با اشاره به انتخاب روستای قره‌ چوبوق به منظور اجرای طرح مصرف بهینه‌ی آب افزود: در این راستا بخشی از اراضی را به کشت پیاز اختصاص دادیم همچنین برگزاری دو جشنواره بین المللی، نظارت بر دوره های آموزش سمن ها، تشکیل جلسات متعدد با دستگاه‌های مختلف، استفاده از نظرات مردم توسط پیامک، ایجاد نرم افزار آموزشی و سرگرمی با عنوان "حیات ارومیه"، ایجاد حساسیت و انگیزش در جامعه و انتقال مسئولیت در جهت استفاده بهینه ی آب و حفط منابع آبی و احیای دریاچه ارومیه از جمله‌ی اقدامات بوده است.
ساعی با تاکید بر اثربخشی اطلاع‌رسانی‌های انجام گرفته به روستاییان، بیان کرد: روستاییان در راستای مدیریت و مصرف آب آشنایی کامل داشته و می‌دانند که بحران آب اتفاق افتاده است.
وی در این خصوص اضافه کرد: گروه پایش، تمامی پروژه‌های اجرایی را به عنوان متولی ارزیابی کرده و اعلام می‌کند که نتایج، نشانگر این است که موضوع اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی کافی بوده و نیاز است که وارد مرحله جدید شویم و کار با جوامع محلی را در دستور کار قرار دهیم.
گفتنی است، نشست کارگروه احیای دریاچه ارومیه با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.