معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در راستای احیای‌ دریاچه‌ی ارومیه از ظرفیت تمام دستگاه‌ها استفاده شده است، گفت: بزرگترین کاری که دولت در خصوص دریاچه ارومیه انجام داد، این بود که بحران دریاچه را از بحث امنیتی به موضوعی اجتماعی تبدیل کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد صادق پورمهدی در نشست کارگروه دریاچه ارومیه با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: در شورای فرهنگی اجتماعی دریاچه ارومیه تلاش بر این بوده که بر اساس برنامه‌ی تدوین شده توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه پیش‌برویم که در این راستا نیز جلسات مستمر، کارگروه‌های مربوطه تشکیل شده و تمامی دستگاه‌ها سعی کرده‌اند که برنامه‌های خود را به انجام برسانند.
وی با تاکید بر اینکه دریاچه در مرحله تثبیت قرار دارد، افزود: تکالیف استانی در راستای احیای دریاچه از جمله، لایروبی مسیر، تغییر الگوی کشت، پر کردن چاه‌های غیرمجاز و... را در حد توان انجام دادیم و به جرأت می‌توان گفت که یکی از برنامه‌های تدوین‌شده‌ی دولت تدبیر و امید به انجام رسیده است.
پورمهدی با تاکید بر اینکه از نظرات و پیشنهادات تمامی گروه‌ها برای احیای دریاچه استفاده می‌کنیم، گفت: مردم و نهادهای مردمی همواره در خط مقدم احیاء قرار داشته و تمامی گروه‌ها در این زمینه احیا مشارکت می‌کنند.
وی تاکید کرد: خشک شدن آب دریاچه‌ی ارومیه حیات را ما تحت تاثیر قرار می‌دهد، باید تلاش خود را در راستای احیای آن به کار گیریم؛ تاکنون نیز بیش از ۹۰ درصد تکالیف خود در راستای احیای دریاچه ارومیه را انجام دادیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.