به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه سومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، افزود: هیچ مذهب و مکتبی به اندازه مکتب سراسر خیر و برکت و صلح و انسان‌دوستی اسلام و وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) نتوانسته است الهام‌بخش اهالی هنر باشد.
وی با بیان اینکه تبریز خانه هنرمندان است، گفت: تبریز در طول تاریخ مهد هنرمندان، شعرا و دوست‌داران فرهنگ و هنر بوده و امروز آماده پذیرای هنرمندان از تمام نقاط دنیاست.
جبارزاده با اشاره به بیانیه دومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز که در آن ایجاد دانشگاه‌های هنر در کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار گرفته بود، افزود: دانشگاه هنر اسلامی تبریز در طول فعالیت خود انسان‌های برجسته‌ای را تحویل جامعه هنری داده است و امروز آماده ارتباط موثر با دانشگاه‌های هنر در کشورهای اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه گردشگری می‌تواند یکی از زمینه‌های توسعه هنر و صنایع دستی باشد، ادامه داد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، فرصت خوبی است تا با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، در بسط و توسعه هنر و صنایع دستی نیز اقدام کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با دعوت از تمام هنرمندان و میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز برای سفر مجدد به تبریز در سال 2018، اظهار کرد: تبریز در طول تاریخ خانه هنرمندان، شعرا و دوست‌داران فرهنگ و هنر بوده و امروز هم هر هنرمندی بخواهد می‌تواند در این شهر فعالیت کرده و آثار خود را در معرض نمایش قرار دهد.
سومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، از 14 تا 22 اردیبهشت ماه جاری با حضور هنرمندان 30 کشور اسلامی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حال برگزاری است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.