به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم ملکی شامگاه سه شنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به استان گیلان در جمع خبرنگاران در رشت افزود: یادواره های شهری طرح لشکر فرشتگان با هدف ارج نهادن و تجلیل از مادران و همسران شهید و زن مجاهد مسلمان تابستان امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح لشکر فرشتگان برای پنجمین سال در کشور اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و مجاهدت و بازخوانی سهم بانوان در تحقق جهاد، در دو سطح مدرسه ای و شهری از جمله اهداف این طرح است.
معاون خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور خاطر نشان کرد: در سطح مدرسه‌ای ' سرگذشت‌ پژوهی زن مجاهد مسلمان' عنوان فعالیت دانش‌آموزان است و در سطح شهری برگزاری یادواره شهری زن مجاهد مسلمان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: تقویت هویت انقلابی، پیوند قلبی و احساس مسئولیت نسبت به ارزش‌ های اسلامی و انقلابی در اعضای انجمن اسلامی در دیدار و ارتباط با زنان مجاهد مسلمان، تقویت مهارتهای عملی مرتبط با انجام طرح در فعالان و مسئولان انجمن مدرسه از جمله دیگر اهداف اجرای این طرح است.
وی در بخش دیگری از مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم و گرامیداشت این روز اظهار کرد:دانش آموزان ما ظرفیت پرچمداری تکریم مقام معلم را دارند.
ملکی با بیان برگزاری طرح برپا با عنوان تمام قد برای معلم برپا به مناسبت هفته معلم یادآور شد: این طرح امسال نیز برای دومین سال با تفاوت هایی نسبت به اجرای اول آن در کشور به اجرا درآمده است.
وی یادآور شد: این طرح در هر دو دوره متوسطه اول و دوم به اجرا درآمده، در حوزه دختران و پسران تفکیک شده و در بخش دختران سرود را گنجانیده ایم که این مهم در تربیت حماسی و روحیه کارگروهی و ایجاد نشاط و شادی موثر است.
ملکی یادآور شد: ترویج سبک زندگی اسلامی، ادای حقوق و تکریم مقام و جایگاه معلم در بین دانش آموزان، ارتقاء مهارت در دانش آموزان دختر و فعال سازی گروه­های سرود دانش آموزی در دو سطح مدرسه ای و قرارگاهی از اهداف اجرای این طرح است.
وی تصریح کرد: این طرح با تاکید بر کار گروهی و استفاده از ظرفیت سایر دانش آموزان در برگزاری مراسم روز معلم، استفاده از مهارت های هنری و دستی در تولید هدیه روز معلم، تلاش برای آشنایی با حقوق معلم و شاگرد، فضاسازی کلاس ها و راهروهای مدرسه به اجرا درآمده است.
بازدید از انجمن های اسلامی مدارس توحید رشت و شاهد (هوشمندان بندرانزلی)، نشست با مربیان سرگروه ها و فارغ التحصیلان قرارگاه های خواهران، نشست با اعضای قرارگاه عملیات خواهران رشت و حضور در مراسم جشن برپا قرارگاه دخترانه شهرستان رشت از برنامه های یک روزه امروز (سه شنبه) معاون خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور به گیلان بود.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.