آیت الله محسن مجتهدشبستری روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از خانواده های شهدا و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، افزود: برپائی یادواره های شهدا به صورت جمعی کاری بسیار ارزشمند است و باید با همکاری نهادهای فرهنگی برنامه های متنوع در مناطق مختلف برگزار شود.
وی، بنیاد شهید را یک نهاد مقدس خواند و اظهار کرد: اگر بخواهیم وظایف بنیاد شهید را تشریح کنیم، باید سه واژه شهادت، شهید و خانواده شهداء را بیشتر مورد توجه قرار داد.
آیت الله مجتهدشبستری، قداست و تبیین واژه شهادت را وظیفه همه به خصوص متولیان فرهنگی دانست و افزود: با وجود اینکه همچنان روحیه شهادت طلبی در بین جوانان وجود دارد، اما باید در مقابل هجمه های سنگین فرهنگی دشمنان بیش از پیش کار شود تا مردم روز به روز به این امر راغب تر شوند تا دشمنان حق چپ نگاه کردن به خاک ایران اسلامی را نداشته باشند.
وی، مرگ از راه شهادت را متفاوت از دیگر مرگ ها بیان کرد و گفت: باید مراسم های بزرگداشت شهدا از دیگر مراسم های ترحیم نیز متفاوت تر باشد چون این یک مجلس معمولی نیست، زیرا این مراسم ها محلی برای فرا گرفتن درس های فضیلت برای همگان است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته بحث هایی پیرامون سر و سامان دادن مزار شهدا مطرح بود، یادآور شد: در سال های اخیر اقدام موثری در این راستا انجام شده و باید در آینده نیز به گونه‌ای باشد که این مزارها حالت قداست و معنویت خود را حفظ کنند.
آیت الله مجتهدشبستری، جمع آوری آثار و وصیت نامه های شهدا را از وظایف بنیاد شهید برشمرد و گفت: باید وصیت نامه آموزنده شهدا در قالب کتاب جمع آوری و چاپ شوند تا به دست نسل جدید برسد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.