به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین چراغی روز پنجشنبه در سالن جلسات صنعت،معدن وتجارت لرستان با تاکید بر اینکه بر اساس قانون شرایط فرزندان شاهد مانند جانبازان بالای 50 درصد تعریف شده است ،بیان کرد: اجرای طرح سهمیه 25 درصدی استخدام فرزندان جانبازان و ایثارگران به دلیل نبود سهمیه استخدامی در دستگاه های اجرایی تاکنون ناموفق بوده است.
وی به بحث بهداشت و درمان خانواده های شهدا و ایثارگران نیز اشاره کرد و اظهار کرد :دستگاه های اجرایی باید حق بیمه پایه سلامت جانبازان و ایثارگران را پرداخت کنند.
به گفته وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به خوبی در دستگاه های اجرایی رعایت شود و برگزاری مناسبت های مرتبط در این راستا به عنوان وظایف دستگاه ها می باشد.
چراغی به بحث تسهیلات مسکن خانواده های شهدا و ایثارگران نیز اشاره کرد و گفت: میزان این تسهیلات در سال جاری 850 میلیون ریال بوده که افراد متقاضی باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنند.
گفتنی است،اداره کل صنعت،معدن و تجارت لرستان دارای بیشترین جمعیت ایثارگر با 55 بسیجی و رزمنده ، 19 نفر جانباز، 17 نفر عضو خانواده شهدا و یک نفر آزاده و پنج فرزند شهید در بین ادارات استان است.
3210/7274/6060
خبرنگار : محمد یاراحمدی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.