یک متخصص تغذیه با اشاره به فرارسیدن نوروز و در توصیه‌هایی برای مصرف میوه، شیرینی و آجیل گفت: با توجه به فرا رسیدن سال نو و دید و بازدید، مردم باید از مصرف بیش از حد شیرینی و آجیل شور در ایام نوروز خودداری کنند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، دکتر حسن فرهاد غیبی با اشاره به استفاده از آجیل کم نمک، اظهار کرد: زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های مزمن، چربی و فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... از مصرف زیاد آجیل شور، میوه و شیرینی پرهیز کنند، چرا که نمک مورد استفاده در این نوع آجیل، کاملا تصفیه نمی‎شود.

 

وی افزود: افرادی که قصد مسافرت دارند باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و از مصرف غذاهای بین راهی خودداری کنند، استفاده از غذاهای ساده مانند نان، پنیر و غذاهایی که افراد خودشان تهیه کرده‌اند، می‌تواند بهترین غذا در سفر باشد، البته به شرطی که این مواد مانده و فاسد نباشد.

 

این متخخص تغذیه با اشاره به اینکه دست‌ها مهم‌ترین محل جذب باکتری و میکروب است، یادآور شد: افراد در حین مسافرت باید شستن مکرر دست‌ها را جدی گرفته و در ایام نوروز از روبوسی خودداری کنند، رعایت این موارد به طور مضاعف برای کودکان مورد توجه قرار گیرد.


وی در پایان تاکید کرد: یبوست یکی از مشکلاتی است که ممکن است هموطنان در زمان مسافرت با آن مواجه شوند؛ از این رو توصیه می‌شود مسافران در زمان مسافرت از میوه و سبزیجات استفاده کنند و فعالیت و تحرک بدنی لازم را نیز داشته باشند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.