به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود شربیانی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز شهدا که در مزار شهدای گمنام شهرستان عجب شیر برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی ایران در راه رسیدن به اهداف والای خود که زنده نگه داشتن ارزش ‌های اسلامی است شهدای زیادی را تقدیم کرده و یادآوری ارزش ها و ادامه راه این شهدا برای نسل جوان ضروری است.
وی گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه همگانی بیان کرد و ادامه داد: آشنا کردن نسل جوان با افتخارآفرینی های شهدا موجب رشد و تعالی ارزش های فرهنگی و اسلامی در جامعه می شود.
وی اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم و هر اندازه این فرهنگ را توسعه دهیم انقلاب اسلامی و مبانی آن مستحکم تر خواهد شد.
امام جمعه عجب شیر گفت: با انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده و جوان جامعه، انقلاب اسلامی در برابر هجمه‌های فرهنگی و رسانه ای دشمنان و نظام سلطه مصون خواهد ماند.
حجت الاسلام شربیانی افزود: شهادت بزرگ‌ ترین افتخار در نظام اسلامی بوده و فرهنگ شهادت نیز به عنوان یکی از سرمایه‌ های ارزشمند و گرانقدر عصر حاضر در جامعه اسلامی ترویج و تبیین می شود.
در این آیین، مزار امامزاده داوود(ع) و مزار شهدای گمنام شهرستان عجب شیر غبارروبی و گلباران شد.
به گزارش ایرنا، بقعه امامزاده داود (ع) عجب شیر از سال 84 میزبان پیکرهای چهار شهید گمنام عملیات های خیبر و محرم در هشت سال دفاع مقدس بوده و این مکان به زیارتگاه دلسوختگان و رهپویان فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شده است.
شهرستان عجب شیر در دوران دفاع مقدس 228 شهید گلگون کفن و 409 نفر جانباز سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
این شهرستان با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.