به گزارش ایرنا محمدرضا حسنی سعدی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: دفتر اول این مجموعه شامل 106 وصیت نامه در یکهزار نسخه به چاپ رسیده است.
وی با اشاره به 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام خمینی (ره) بیان کرد: روز 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا نام گرفته است و همه باید همصدا، هم جهت و همسو شهدا را معرفی کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تصریح کرد: بزرگداشت شهدا بهانه ای است که فرهنگ غنی شهادت برای مردم بیان شود زیرا هرچه ما امروز داریم از فداکاری این عزیزان است.
وی گفت: برنامه دیدار با والدین شهدا از 22 بهمن آغاز شده است و تا 22 اسفند ادامه دارد که تاکنون دیدار با حدود سه هزار نفر از والدین شهدا انجام شده و این دیدارها یاد، سپاس و تجلیل از خانواده شهداست.
حسنی سعدی افزود: روز 15 اسفند و روز درختکاری، 15 نفر از والدین شهدا به یاد شهید خود درخت کاشتند.
وی گفت: تعداد 30 هزار برگه تحت عنوان دلنوشته ای در سراسر استان توزیع شده است و مراسم غبار روبی قبور مطهر شهدا 300 نفر از مسئولان و دانش آموزان شهر کرمان در روز 21 اسفند شرکت می کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ادامه داد: عملیات نورپردازی گلزار شهدای کرمان آماده بهره برداری است که بین گلزارهای شهدای سراسر کشور بی نظیر است.
وی بیان کرد: دیدار با امام جمعه کرمان و مسئولان استان، برگزاری مسابقه پیامکی رادیویی، نشست با دانشگاهیان، رونمایی از کتاب وصایای شهدا و غیره از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای بزرگداشت روز شهداست.
حسنی سعدی گفت: آمار بیشترین زیارت قبور شهدا در کشور مربوط به استان کرمان است و رسانه ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در برنامه های خود داشته باشند.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.