به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز یکشنبه در آیین روز درختکاری در دبستان پسرانه حبیبه مرتضوی رفسنجان اظهار کرد: درخت در کنار همه فواید از جمله میوه و ثمردهی که دارد دو منفعت در تحصیل علم دارد.
وی گفت: یکی از فواید بسیار مهم و حائز اهمیت درخت این است که درخت با از دست دادن جان خود و تبدیل شدن به قلم و کاغذ موجب تعلیم و تربیت دانش آموزان می شود.
فرماندار رفسنجان افزود: همه بدانید معلمان چون شمع می سوزند تا دانش آموزان رشد کنند درختان هم جان خود را از دست می دهند تا شما رشد یابید و موفقیت کسب کنید.
امام جمعه رفسنجان هم در این آیین گفت: دانش آموزان در طرح همیاران آب می توانند برای حفظ منابع آبی کمک به سزایی به جامعه کنند.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور اظهار کرد: طرح همیاران پلیس که در استان کرمان توسط دانش آموزان در حال اجراست نقش مفیدی در کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات دارد.
وی گفت: گذشتگان و نیاکان ما از دل زمین منابع آبی را برای رشد و نمو و بهره وری از درختان بیرون کشیده و ضمن استفاده، این منابع را برای ما حفظ کرده اند که مردم باید برای استفاده نسل های آینده از این منابع آبی، آنها را حفظ کنند و بی رویه مصرف نکنند.
وی بیان کرد: دانش آموزان در این راستا می توانند با همیار آب شدن در خانواده و در اجتماع به همنوع خود تذکر دهند که این کار موجب اسراف آب نمی شود.
امام جمعه رفسنجان گفت: برخی چاه های آب کشاورزی به طور بی رویه و بدون مجوز آب را به سطح زمین رسانده و در باغات آبیاری می کنند در حالی که اگر درختی با این آب رشد کند ثمر و میوه آن حلال نیست و موجب بروز گرفتاری ها در زندگی می شود.
وی افزود: باید به درخت، نهال و سبزه در جامعه احترام بگذاریم و سرمایه ملی را حفظ کنیم.
وی به وظایف منابع طبیعی اشاره و تصریح کرد: سرمایه های عظیم ملی در اختیار این نهاد است که باید حفاظت و نگهداری شوند که یکی از کارها ایجاد فضای سبز در جامعه است و سرسبزی درختان و گیاهان موجب نشاط و شادابی در جامعه می شود.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.